Avatar billede survivor Nybegynder
22. maj 2006 - 20:56 Der er 5 kommentarer

Batch program kan ødelægge bærbar?

Hey!!

Jeg har en mate som har sendt dette som et batchJob til en anden hvorefter hans bærbar efter sigene slukkede. når han så prøvede at tænde den igen startede den op i windows menuen som kommer lige før XP logoet vises. Og da den viste det var der sat strøm til bærbaren men alligevel valgte han at tage batteriet ud af bærbaren mens den kørte.
Nu vil bærbaren ikke starte... Og ham der ejer bærbaren vil have ærstatning....
Dette problem kan ikke skyldes batch jobbet vel?
Efter min mening vil det være helt absurd, eftersom batchjobbets kode er så godt som harmløs.
Her er batch jobbet som kode:
:f
start winmine
start cmd
start calc
start mspaint
start iexplore
start winword
start notepad
start sol
goto f
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2006 - 21:21 #1
nu skal det siges med det samme at jeg ikke er kode haj, men som jeg læser batch scripotet, så startes en masse spil, hvorefter scriptet køres og starter en masse spil, hvorefter scriptet køres igen og starter en masse spil og det vil det vel blive ved med indtil maskinen ikke har flere ressourcer
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2006 - 21:34 #2
hvor efter maskinen crasher. Men det beskadiger ikke hardwaren. Det er en "virus" og den er irriterende, men den er ikke skyld i at maskinen er defekt.

Det er nærmere det at han fjerne batteriet på en maskine der er tændt, og har power der har beskadiget den eller batteriet. Kan den starte op uden batteriet i?
Avatar billede survivor Nybegynder
22. maj 2006 - 21:37 #3
Ja... det er ikke helt kun spil men har jeg ret i at det burde være harmløst??
Avatar billede survivor Nybegynder
22. maj 2006 - 21:40 #4
jeg skal ikke kunne sige om den kan starte op uden batteri men det er en fujitsu-siemens og sådan har jeg selv og den kan ikke...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2006 - 21:41 #5
Det er i mine øjne en simpel virus. Men den er ganske harmløs.

Prøv at tænde maskinen uden batteri i.

Fortæl din ven at man kun åbner/starter filer man ved hvad er også selv om at de kommer fra nogen man kender!