Avatar billede sunjihai Nybegynder
21. maj 2006 - 15:04 Der er 12 kommentarer

Problemer med afspilning af video og audio

Hey

Jeg har i lang tid haft et problem med at afspille visse videoer og musikeksempler fra nettet af. Fx, hvis man klikker ind på eurovision.tv og under multimedia lounge, så er der noget der hedder og audio og video. PÅ min fars computer er der ingen problemer med afspilning af begge, men på min computer går den slet ikke i gang med at afspille. Højreklikker jeg så på windows media-displayet og klikker på oplysninger om fejl vil den så skrive i et vindue: "Windows Media Player kan ikke oprette forbindelse til serveren. Servernavnet er muligvis forkert, serveren er muligvis ikke tilgængelig eller proxyindstillingerne kan være forkerte."

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede jacla Nybegynder
21. maj 2006 - 15:09 #1
Det lyder som om du har en firewall der blokker for media player.

Du kan prøve at deaktiver din(e) firewalls se om det hjælper, hvis JA skal du give media player lov til at gå på Internettet.

mvh
janc
Avatar billede jacla Nybegynder
21. maj 2006 - 15:11 #2
NB! hvis du har Norton eller MS kan jeg hurtigt guide dig gennem :)
Avatar billede sunjihai Nybegynder
21. maj 2006 - 15:14 #3
Jeg opdagede at jeg havde min windows firewall slået til, men det gjorde ingen forskel. Og jeg har en McAfee firewall, som min far også har, men den giver ingen problemer på min fars computer. Ved du hvad det ellers kunne skyldes? Hvad er det dér proxy-indstilliger og kunne det skyldes en fejl deraf?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2006 - 15:22 #4
Fordi i har den samme firewall, betyder ikke at den lader den samme traffik gennem. Ganske som jacla skriver, så skal firewallen vide hvilke programmer der har adgang til internettet, ellers tillader den ikke trafikken.
Avatar billede jacla Nybegynder
21. maj 2006 - 15:24 #5
Er det forstået rigtigt, at med McAfee firewalle kan du ikke bruge media player ?

Hvis ja skal du konfigurere den (McAfee firewall).

Der må være noget med "Indstillinger for Firewall", eller "Options" eller "programmer" du kan komme ind i.

Når du har fundet det sted kan du Tilføje/fjerne programmer.

Der skal du have tilføjet Media Player.
Avatar billede sunjihai Nybegynder
21. maj 2006 - 15:28 #6
Jeg prøvede lige helt at lukke McAfee ned, men den kunne stadig ikke afspille. Og jeg ved ikke om det generelt er sådan, at den forhindrer i at afspille, jeg opdagede det bare lige i dette tilfælde. Men den konfiguration du taler om, er det noget du kan guide mig igennem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2006 - 15:29 #7
Der kan også være en knap, som afsøger din maskine for alle de programmer der har behov for internet. Den bør hedde noget med "søg efter programmer", eller "programskanning".
Avatar billede sunjihai Nybegynder
21. maj 2006 - 15:32 #8
Tog lige et kig på firewallens "Internet application list" og windows media player står til at have full access...
Avatar billede jacla Nybegynder
21. maj 2006 - 15:34 #9
Men har du adgang til videoer når McAfeeer slået til eller kun når den er slået fra?
Avatar billede sunjihai Nybegynder
21. maj 2006 - 15:38 #10
Jeg kunne hverken afspille videoerne på siden da det var slået til eller da det var slået fra.
Avatar billede jacla Nybegynder
21. maj 2006 - 15:51 #11
Okay.

Har du en router med firewall ?

Har du været inde i Media Player => funktioner => indstillinger => de forskellige faneblade (bland andet filtyper" Der skal være flue ben ved alle filtyper.

En anden mulighed er at du skal hente en (AtiveX fil) ned på den side, hvor du ser vide fra.

Hvis der kommer en ekstra menu bjælke frem, skal du høre-klikke på den, og vælge "installer program/fil"

Som en sidste udvej kan du prøve at opdatere din Media player.

Det kan vi se på, når du har prøvet ovennævnte.
Avatar billede sunjihai Nybegynder
21. maj 2006 - 16:07 #12
Har sat hak ved alle filtyper, men det gjorde ingen forskel. Og det dér AktiveX fil blev ikke muligt da den menu bjælke ikke kom ned over. Er der andre muligheder udover en opdatering af windows media player?