Avatar billede thomashansen Nybegynder
20. maj 2006 - 18:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl når SQL-udtryk bruges sammen med ASP

Nedenstående udtryk fungerer i Access, men ikke når jeg afvikler det i et ASP-script.

Det må være WHERE ((([08Pilot].Pilot) LIKE " & soegestreng & " AND [12Forsyningsmedie]ForsyningsmediePris > 0)) ", Conn
antal = sum.fields("antal") den er gal med.

<%
soeg = Request.QueryString("soeg")
If soeg = "" Then
    soegestreng = "'%'"
Else
    soegestreng = "'%" & soeg & "%'"
End If

Set list = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
list.Open "SELECT [08Pilot].Pilot, [12Forsyningsmedie].ForsyningsmediePris FROM 12Forsyningsmedie INNER JOIN (08Pilot INNER JOIN (00Apparat INNER JOIN 26Log ON [00Apparat].ID_Apparat = [26Log].ID_Apparat) ON [08Pilot].ID_Pilot = [00Apparat].ID_Pilot) ON [12Forsyningsmedie].ID_Forsyningsmedie = [26Log].ID_Forsyningsmedie WHERE ((([08Pilot].Pilot) LIKE " & soegestreng & " AND [12Forsyningsmedie]ForsyningsmediePris > 0 )) ORDER BY Pilot, ForsyningsmediePris ", Conn

Set sum = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
sum.Open "SELECT SUM (ForsyningsmediePris) AS antal FROM 12Forsyningsmedie INNER JOIN (08Pilot INNER JOIN (00Apparat INNER JOIN 26Log ON [00Apparat].ID_Apparat = [26Log].ID_Apparat) ON [08Pilot].ID_Pilot = [00Apparat].ID_Pilot) ON [12Forsyningsmedie].ID_Forsyningsmedie = [26Log].ID_Forsyningsmedie WHERE ((([08Pilot].Pilot) LIKE " & soegestreng & " AND [12Forsyningsmedie]ForsyningsmediePris > 0)) ", Conn
antal = sum.fields("antal")
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2006 - 18:39 #1
I mysql skal du bruge `navn` i stedet for [navn]
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2006 - 18:39 #2
Og det har heller ikke noget med mysql at gøre, beklager - jeg læste kategorien forkert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2006 - 18:40 #3
Mangler du er punktum i

  [12Forsyningsmedie]ForsyningsmediePris

?
Avatar billede thomashansen Nybegynder
20. maj 2006 - 20:55 #4
Ja og lidt til, men tak for tip (og send et svar).

Det endelige WHERE-udtryk:

WHERE ((([08Pilot].Pilot) LIKE " & soegestreng & " AND ([12Forsyningsmedie].ForsyningsmediePris)) <> 0 )
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2006 - 21:03 #5
nej tak
Avatar billede thomashansen Nybegynder
20. maj 2006 - 21:08 #6
Nå men så lukker jeg - Jeg har faktisk et spørgsmål til, så jeg laver et nyt spørgsmål, hvi det har interesse...