Avatar billede apollon55 Nybegynder
16. maj 2006 - 20:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sikring af trådløst internet

Hej eksperter. Jeg har lige anskaffet mig en bærbar med trådløst internet. Nu har jeg en stationær og en bærbar, som begge logger på internettet trådløst. Mit internet virker fint, men mit spørgsmål er: Hvordan jeg sikrer mig at min nabo, eller andre i min opgang, ikke kan logge sig på mit internet. Altså en slags kryptering, eller kodeord, hva ved jeg. Håber i kan hjælpe, det er sikkert en smal sag for eksperter..?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2006 - 20:38 #1
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 20:44 #2
Her er også lidt at læse på.
http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,388136&_dad=portal&_schema=PORTAL
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 20:46 #3
En god måde at sikre dig er at lade en bekendt med bærbar prøve at komme på netværket.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2006 - 21:02 #4
hvis du bruger WEP kryptering tager det 10 til 15 minutter at hacke
Hvis du bruger WPA kryptering og dit password til krypteringen står i en ordbog, tager det 10 til 15 minutter. Hvis du brugeret godt password tager det meget meget lang tid
Avatar billede apollon55 Nybegynder
16. maj 2006 - 21:09 #5
mangler et mere konkret svar. Altså noget retning af,- hent det program og gå derind og gør sådan og sådan. Håber nogen har en mere udførlig vejledning. Bufferzone, kan ikke læse den artikel..
Avatar billede apollon55 Nybegynder
16. maj 2006 - 21:10 #6
hvordan slår jeg WPA kryptering til så???
Avatar billede apollon55 Nybegynder
16. maj 2006 - 21:13 #7
jo har læst artiklen nu, men satdig står der kun hvad man bør gøre ikke hvordan
Avatar billede tumben Novice
16. maj 2006 - 22:35 #8
du har vel i sagens natur en trådløs router.....og en manual.
Brug WPA PSK...og en kompliceret password..store og små bogstaver og specialtegn...
brug Macadressefiltrering...det hele står i DIN manual
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. maj 2006 - 22:41 #9
Deterfordi det gøres forskelligt i hvert enkelt produkt