Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ændre hele dokumentet

jeg ved ikke hvad der er sket men hvis jeg for eksempel vil sætte en "bullet" punktform ind så sætter word punkter ind ved ALLE afsnit i dokumentet. generelt syntes jeg at der er flere ting hvor den laver ændringen i hele dokumentet uden af jeg har markeret dokumentet.

sidder og skriver bachelor opgave så er lidt presset

kan det have noget at gøre med at en anden som også skriver i dokumentet bruger word 2002 og jeg har word 2003

er der en måde at fjerne den formatering på???

su så hurtigt som muligt

tak
16. maj 2006 - 14:21 #1
Brug fortryd funktionen.
Vælg en anden formatering.

Det burde ikke have nogen indflydelse at der skiftes mellem Word 2002 og 2003.

Det ver lidt svært at se hvad problemet er ud fra din beskrivelse, men her er et par valg, du evt. kan slå fra. De har det med at overtage styringen, og især skabe problemer i større dokumenter.

Vælg Indsæt->Autotekst, fanen "Autoformat under skrivningen"
Fjern markeringerne for følgende felter:
- Automatisk opstilling ved punkttegn
- Automatisk opstilling med tal/bogstaver
- Definer typografier ud fra formateringen
16. maj 2006 - 14:25 #2
Er det typografien Normal, der er anvendt de steder hvor du får de utilsigtede punkttegn?

Hvis ja:
Vælg Formater->Typografier og formater
Ud for typografien Normal, vælges Rediger
Klik på knappen Formater, vælg Punktopstilling...
Vælg Ingen
Klik OK 2 gange
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:32 #3
det er uanset hvor jeg forsøger at sætte en bullet ind så gør den det ud for hvert afsnit i hele dokumentet og rykker det en smule til venstre.

når jeg trykker på fortryd fjerner den alle de "forkerte" bullets og efterlader den jeg egentlig gerne ville have...

men problemet er der også en gang i mellem med at skrive med fed osv. kan ikke lige gennemskue hvornår det sker for fed osv men den med bullets er 100% hver gang

jeg prøver lige dine forslag
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:35 #4
det kunne faktisk godt se ud som om det er "typografien normal" den er gal med

den sætter ikke punkt ud for tekst der ikke er "normal"

jeg har den engelske version af word så jeg har lidt svært ved at finde forslag 2 som har. formater må være format og så er det at jeg ikke er sikker på hvad typografier bliver oversat til... :-)
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:36 #5
hov tror jeg fandt det... ser pt ud som om det har hjulpet... vil det også hjælpe på alle de andre problemer jeg syntes der er?
16. maj 2006 - 14:39 #6
Tror det kaldes Styles.
I Format-menuen er der et ikon med 2*bogstavet A - et blå og et lilla ud for punktet.
16. maj 2006 - 14:40 #7
Ja, det er den automatiske ændringer af typografierne, der har drillet dig.
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:48 #8
pokkers nu er den tilbage igen... jeg lukkede dokumentet og åbnede igen og prøvede at sætte en bullet og nu gør den det igen
16. maj 2006 - 14:49 #9
Har du gemt ændringerne?
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:54 #10
men jeg kan se at hvis jeg sætter piler over fortryd knappen spørger den om jeg vil fortryde "automatically update style" så det er helt sikkert noget i den retning som du siger
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:55 #11
hvor gemmer man?
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 15:07 #12
nu gør den det også hvis jeg prøver at centraliserer en del af teksten... pludselig har jeg 70 sider centralt stillet tekst
16. maj 2006 - 15:13 #13
Du slår automatisk opdatering af typografierne fra, og gemmer dokumentet.
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 15:14 #14
ahh ja det har jeg gjort

hvad med at den også gør det på hele dokumentet når jeg skal centraliserer noget :-(
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 15:25 #15
tror jeg har fat i noget her... den der hedder automatisk opdatering når man har trykket rediger under f.eks "normal" hvis man fjerner fluebenet i den så ser det ud til at virke
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 16:00 #16
du har i hvertfald fortjent alle points for din store hjælp :-)

en presset eksamensskriver takker og bukker
17. maj 2006 - 14:29 #17
Du glemte at lukke spørgsmålet.
Avatar billede bruno1 Novice
17. maj 2006 - 16:35 #18
sry :-I  så kan du se hvor stesset jeg er :-)