Avatar billede adsl_spade Nybegynder
07. maj 2001 - 19:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ADSL og Hotline Server

Jeg har lige købt ADSL hos Tele Danmark (Det ENESTE sted jeg kunne få hos). Forbindelsen er Netexpres II med SpeedStream 2601 og åben konfiguration.
Jeg skal køre programmet Hotline Server 1.8.5 fra www.bigredh.com, og selve programmet virker. Folk kan bare ikke få forbindelse til mig??? Alle kan se min IP, men de kan ikke logge på selv om jeg har åbnet UDP og TCP portene under specielle Internet Programmer i Routerkonfigurationen.

Håber nogen kan hjælpe.

Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 20:03 #1
Kan du lave sessioner. FTP og lignende ?
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 20:05 #2
Mit gæt er at portene ikke er åbnet. Programmet er ikke standartsoftware, og bruger sikker en port som der ikke er åbnet for..

Hilke port bruger du?

-Per
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
07. maj 2001 - 20:09 #3
Du kan evt prøve at lade programmet httptunnel køre i baggrunde. - Det løser problemet med mange andre programmer.

Jeg finder lige linket
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
07. maj 2001 - 20:10 #4
Avatar billede quercus Nybegynder
07. maj 2001 - 20:25 #5
Hvilke porte har du åbnet i din router?

Prøv evt. det her link:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 23:59 #6
Synes at jeg hører et ekko.....

nogel af standart port  er her:

Echo                7 (TCP & UPD)
FTP                21 (TCP)
SSH                22
Telnet, WinGates    23 (TCP)
SMTP                25 (TCP)
Time                37 (TCP & UDP)
WhoIs              43 (TCP)
DNS                53 (TCP & UDP)
Finger              79 (TCP)
HTTP/web            80 (TCP)
POP3              110 (TCP)
NNTP              119 (TCP)
HTTPS              443 (TCP)
AIM/ICQ          5190
IRC              6665
PcAnywhere        5631 (TCP) og 5632 (UDP)
NetOp            9999 (TCP) eller 6502 (TCP)

Flere kan findes i services filen i dit windows bibliotek.

-Per
Avatar billede perla Nybegynder
08. maj 2001 - 00:03 #7
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 01:38 #8
virker ikke perla
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 01:39 #9
Teledanmark adressen findes ikke.
Avatar billede perla Nybegynder
08. maj 2001 - 08:52 #10
Avatar billede adsl_spade Nybegynder
08. maj 2001 - 15:50 #11
Jeg har selv løst problemet. Den \"åbne\" version af Netexpress II var vist ikke så åben som de påstår :-) Glemte vist at nævne at jeg havde åbnet for alle de korrekte UDP og TCP porte, men løsningen var at sætte Serveren op som NAT server med specielle rettigheder i routerkonfiguration. Hvis nogen har problemer med N2 står jeg til rådighed, da jeg nu har fået sat mig ordentligt ind i det.
Venlig hilsen mig
Avatar billede adsl_spade Nybegynder
08. maj 2001 - 16:00 #12
GD
Avatar billede perla Nybegynder
08. maj 2001 - 16:01 #13
Tak for din rundhåndet uddeling af points, Kom bare en anden gang hvis du vil have hjælp. Grr..

Tror at det jeg svarede svarer rimeligt godt til du erfarede..

-Per
Avatar billede gumpe Nybegynder
07. juni 2001 - 16:23 #14
hmm jeg har prøvet at åbne de porte på min 2601 men uden det store held så hvis nogen gider at forklare mig dette her lidt nærmere
ville det være verdensklasse