Avatar billede erikbop Nybegynder
10. maj 2006 - 19:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tegnafstanden er for lille ved danske bogstaver

Når jeg skriver I Microsoft Word 2003, er tegnafstanden omkring æ, ø og å for lille. Øvrige tegn står med fin tegnafstand, mens bogstaver, der optræder på hver sin side af æ, ø og å, nærmest står oven i de danske bogstaver.

I ordet "hjælp" vil j og l grænse helt op til æ.

Har nogen en idé?
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 20:11 #1
Det kan være du har fået den sat optil at bruge "LIGE MARGIN"

Hvis ordne bogstaverne i højreside af teksten står lige under hinanden , er det det der er problemet.

Hvis den ikke ligger i din værktøjslinie så => Funktioner => tilpas => værktøjslinie => sæt flueben ved MARGIN.

MVH

Jan C

NB! Hvis det ikke er problemet skal du nok ind i tastatur opsætningen.
Avatar billede erikbop Nybegynder
10. maj 2006 - 20:15 #2
Hej Jan.
"Hvis ordne bogstaverne i højreside af teksten står lige under hinanden , er det det der er problemet."
Hvad betyder det?
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 20:27 #3
At ordne bliver strakt så de er nøjagtige lige lange

EKS:

hjælp xxx xxxx xxx xxxxxx
hj æ lp xxxxx  xxx xxxxxx |
xxxx xxx x xxxx xxxx xxxx |
xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxx |

osv.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 20:28 #4
Der røg formateringen strgerne skulle stå lige under hinanden.

NB! Er det kun i Word den gør det.
Avatar billede erikbop Nybegynder
10. maj 2006 - 21:38 #5
Det er kun i Word, at jeg lige nu oplever problemet, men det opstår sandsynligvis i alle produkter i Office-pakken. Lige Marginer var ikke slået til.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 21:53 #6
ok Har du prøvet et andet tastatur? HVIS JA

Prøv at vælge en anden skrifttype, hvis det ikke hjælper, skal du måske også ind og gendanne indstillinger til standard.

Ellers skal du overveje at genindlæse hele Office Pakken.

Eller sæt Office cd'en i og kør en reperation.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 21:57 #7
Jeg tror det er en skrifttype der ikke er True type (har du selv hentet den ned, kan det være forklaringen)

Tast Ctrl + D i Word => vælg en anden skrifttype
Avatar billede erikbop Nybegynder
11. maj 2006 - 16:36 #8
Det viser sig, at problemet kun opstår, når jeg printer. Fra det øjeblik jeg trykker Ctrl+P, ser det sådan ud.
Avatar billede jacla Nybegynder
11. maj 2006 - 20:58 #9
Så er det printeren, der ikke kan håndtere den valgte skrift-type Har du opdateret driveren til din Printer?
Avatar billede erikbop Nybegynder
04. februar 2007 - 21:02 #10
Nå - problemet forsvandt... Printerdriveren var opdateret. Smid et svar Jacla som tak for hjælpen.
Avatar billede erikbop Nybegynder
02. maj 2007 - 17:12 #11
Ingen svar, ingen point.