Avatar billede overclockdk Nybegynder
10. maj 2006 - 05:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere aktive brugere

Kære eksperten nu kommer jeg til at bede om hjælp.

Da i er eksperter derude som for det meste "kan jeres lort" vil jeg ty til jeres hjælp.

Mit problem består i at jeg har hjemmesiden www.Overclock.dk som er en Hardware & software hjemmeside. Problemet ligger ikke i siden, eller designet. Men problemet er at vi ikke har særlig mange aktive brugere. Vi er kun 2 admins nu der skriver noget, og vi knokler med at skrive nyheder, lave artikler og alt hvad dertil kunne være i brugernes interesser.

Vi har søgt admins og har fået "en" henvendelse og "0" til skibrent søgningen.

Derfor vil jeg spørge jer om:

1# Hvad tror i jer/vi kan gøre for at komme til at have flere aktive brugere?

2# Mener i jer burde droppe det og lukke siden :(

Vi har på knapt et år fået: 179801 Unikke besøg
(Så det da ikke der det er galt)

Vi ligger også fornuftigt på Google.dk
(når man søger Overclock)

Er der nogen der har nogle gode råd?
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 06:19 #1
Punkt 1. Siden loader alt for langsomt.

Punkt 2. Hvad er jeres budskab. Jeg ser noget med hardware software community.

HVAD ER DET ?

3. Alt for mange informationer på forsiden.

Næste tanke; igen noget med at rigistrere sig, nej der må være en lettere måde, at finde "det" på.

Tip har i overvejet, at kører statistik på siden ?

De fleste ISP tilbyder det og GOOGLE skulle også tilbyde det(gratis men en del ventetid).

Hvis i kan se hvad folk ser på/efter, på jeres site kan I bedre skræddersy den:

Håber ikke jeg helt tager modet fra jer ;-))

Men se om der kommer nogle af web eksperterne forbi

MVH

Jan C
Avatar billede overclockdk Nybegynder
10. maj 2006 - 06:34 #2
Slet ikke.. godt med feedback---- for mange informationer??? okay.. ja du har måske ret.. takker ser lige hvad andre siger herinde.. P:S prøv at lave en bruger ;) tager under 60sek lover jer + ingen aktivering via mail!!!
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 07:32 #3
OKAY ;-)
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 07:50 #4
Ja nu skulle jeg være bruger. Det tog lidt tid at blive oprette, de første brugernavne var optaget og brugernavn må ikke indholde specialtegn.

Men vi ser hvad de andre har at sige til den.

Som skrevet på jeres site, alt i alt en god side.

:-)

mvh

Jan C
Avatar billede overclockdk Nybegynder
10. maj 2006 - 09:18 #5
jo tak... nej det er af rene sikkerheds årsager det med brugernavnet og spechail tegan.. fordi der ikke skal sktiveres med mail så synts jeg der skulle være bare lidt sikkerhed også ;)

men ja jeg venter ;) jeg håber der kommer nogle gode ide'r eller nogle der har en ide til flere menesker
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 09:21 #6
God idé

Jeg følger debatten

Mvh

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 09:46 #7
Du kan evt. se en anden debat http://www.eksperten.dk/spm/707525
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 20:50 #8
Et par råd:
1: Brugere skal opfordres til at melde sig til, giv dem noget motivation og ændrer formuleringer som "Du skal logge ind for at kommentere." >> "Tilmeld og kommenter denne artikel." og link videre til en side hvor de kan registrere. Synlighed af at de kan tilmelde sig er også vigtigt: "Opret dig som bruger !" i fed sort tekst er ikke særlig synligt - brug en farve der er mere iøjenfaldene (rød, orange, grøn, etc.) og husk motivation.

2: Brugerpleje - har ingen ideé om hvordan i gør det! Men når nye brugere skriver noget er det vigtigt at få dem til at føle sig velkomne - svar på deres indlæg.

3: Aktivitet, igen ingen ideé: Ved ikke hvor aktivt sitet er, men et aktivt forum/site er altid mere atraktivt end et site der ikke er aktivt. I kan eventuelt fake nogle indlæg så sitet ser aktivt ud. Aktivitet avler aktivitet.

4: Søgemaskine Optimering, I har masser af indhold men jeres side er ikke særlig venlig for søgemaskiner - jeg er meget sikker på i sagtens kunne x-doble jeres antal af besøgende.

5: Ryd op i jeres layout! Find ud af hvad jeres brugere præcist har brug for at vide / se. Når jeg besøger en hjemmeside er jeg f.eks. ikke interesseret i hvem de sidste nye brugere er og om hvor mange besøgende + medlemmer den har + eller min IP. Jeg vil have informationer, underholding, aktiviteter...
Af erfaring ved jeg desuden at sider der loader hurtigt også øger tilmeldinger og glade brugere: Imponerende design er ikke vigtigt - "effektivt" design er vigtigt. Så fjern flash og store billeder filer.

Kan ikke komme på mere nu... (tager forbehold for stave fejl, UEFA finale)