Avatar billede teamkingpass Nybegynder
09. maj 2006 - 21:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet med windows 98 se (ADSL)

Hej.

Jeg har en gammel computer med Windows 98 se, som skal på vores adsl internet. Problemet er i midlertidig at jeg får en fejl med at internet explorer ikke kan åbne søgesiden.

Her er hvilke ting jeg har

Netkort (er installeret med medfølgende driver)
tcp/ip protekollen
NETBeui
Klientprogram til, Netware - og Microsoft netværk
IPX/SPX
Fil- udskriftdeling
Windows logon

Undernetmasken siger: 255.255.0.0
På min anden 98 maskine er den: 255.255.255.0

Der er ingen standard gateway (jvf. kør -> command -> ipconfig)

Ip-adressen er desuden anderledes. Forstået på den måde at alle mine computere på min side af routeren har addressen 192.168.x.x
  Dette er dog ikke tilfældet her.

Så er der noget som kan sige hvilken instilling jeg mangler at ændre på?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
09. maj 2006 - 21:41 #1
For TCP/IP skal du vælge DHCP istedet for at det er specificeret manuelt.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 02:28 #2
NB! det kan være en fordel at opdatere din Internet-explorer og ikke mindst Outlook express.
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
12. maj 2006 - 12:56 #3
Så vidt jeg kan se står den til DHCP for TCP/IP. Hvad kan der ellers være galt
Avatar billede leif Seniormester
12. maj 2006 - 12:59 #4
I winipcfg har den så IPadresse, subnet og Gateway for netkortet ?

Hvis der er flere enheder såsom modem eller lign., skal du vælge netkortet i den øverste dropdown boks.

Har den ikke så prøv at tryk renew all (forny alle)
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
12. maj 2006 - 13:08 #5
Har lige selv fundet fejlen. Problemet var det netværk som computeren var koplet på, som ikke vikrkede rigtigt. Dvs. at windows 98 maskinen var sat rigtigt op..

Hvis i smider det som et svar, vil jeg give point til jer
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 13:38 #6
Det er optil dig, men det var ikke min hjælp der løste dit problem :)

mvh

jan c
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
13. maj 2006 - 00:41 #7
jacla

Siden du er den eneste som har givet et svar, og jeg har en slem tildens til at glemme at acceptere, får du den..
Avatar billede jacla Nybegynder
13. maj 2006 - 01:00 #8
OK Jeg takker :-))

mvh

Jan C