Avatar billede ruffe66 Nybegynder
09. maj 2006 - 18:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overføre alt fra desktop til ny bærbar pc

Vil købe en bærbar. Jeg vil gerne have alt hvad jeg har incl styresystem og programmer overført til den bærbare.
min stationære har 2 HD; 1 C-drev, 1 D-drev og 1 E-drev. D og E-drev er på den samme HD, der er lavet af 2 partioner.
Er der nogen der kan hjælpe, vil jeg være megaglad.
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. maj 2006 - 19:02 #1
det kan du ikek bare sådan uden videre overføre, da den nye computer ikke er 100% magen til, det bedste er at installere fra bunden, og bruger fil og settings guiden til overførsel af data.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. maj 2006 - 19:05 #2
Det kan kun betyde problemer at forsøge det. Alene det at operativsystemet på den stationære er installeret med drivere til hardware der ikke findes på den bærbare gi'r anledning til Blue screen Of Death samt en masse uventede gensterter. Der må simpelthen en ren installation til for at få det til at fungere. Du kan til gengæld overføre din brugerprofil via User State Migration Tool hvis det er XP du bruger. Hvor vidt det fungerer og hvordan kan jeg ikke være behjælpelig med, da jeg aldrig har prøvet det.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. maj 2006 - 19:11 #3
Sry never_mind Jeg fik ikke opdateret siden. 1 finger systemet ta'r lidt tid.
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. maj 2006 - 19:19 #4
det går nok, vi er jo enige ;)
Avatar billede aqfi Nybegynder
10. maj 2006 - 15:52 #5
hej. Indstallere operativ systemet i bærbareren, hvis du ikke allerede har gjort det. Lav 2 partitioner. Brug eller køb en Crossover (fx RJ45 Crossover)netværks kabel og kopier filer og mapper til din bærbar.
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
10. maj 2006 - 17:15 #6
Lige et dumt spørgsmål. en crossover er den ikke kun til netværk. Kan jeg godtnok trække alle filer og prog til den nye bærbare via den.
Når jeg har installeret styresystemet og bagefter trækker alle kabler og prog over, vil der så være nogen problemer med at windowsfiler fra den gamle trækkes over på den i forvejen nyinstallerede bærbar
Avatar billede never_mind Nybegynder
10. maj 2006 - 17:17 #7
ja det vil ikke virke, og du vil ikke få lov til at overskrive en stor række filer.
10. maj 2006 - 17:19 #8
... du skal ikke forvente at du 'bare' kan copy instalerede PROGRAMMER (Læs:PROGRAMMER) over på den nye spand og så vil de virke med det samme!!!
Der skal en 'rigtig' instalation til...

Men dine egne DOKUMENTER, Musik, Foto, Billeder, ... ka' du gøre med som du vil...
Avatar billede aqfi Nybegynder
11. maj 2006 - 19:46 #9
så vidt jeg ved, bruges Crossover netkabel mellem to pc'er til at overføre filer og mapper, ikke programmer, du skal indstallere dem manual.. Crossover bruges kun til at forbinde to pc'er via dens LAN, man har ikke brug for en switch eller hub, bare en enkelt crossover kabel..
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2006 - 09:56 #10
ruffe66> hvad med at acceptere never_minds svar? Han har 100% ret.
25. juni 2006 - 10:55 #11
PS: <never_mind> existere ikke mere på Eksperten.dk - i det navn...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2006 - 11:37 #12
Indtil videre...
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
25. juni 2006 - 13:17 #13
Jeg kan sgu ikke finde ud af det, jeg forstår ikke fremgangsmåden, så ......
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2006 - 17:09 #14
marker hans navn i boksen og klik på accepter.

(Husk desuden at du kun skal kommentere for at undgå at forkerte navn accepteres)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2006 - 17:10 #15
p.s. du skal bare gøre som du plejer - du har accepteret svar før.