Avatar billede sorenmt84 Juniormester
08. maj 2006 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra access til MS SQL db

Jeg har i dag en række sider der bygger på en access db men vil gerne i gang med at lave dette om til en MS SQL db, da jeg har fået en win 2003 sbs server som har MS SQL med... Men jeg har ikke rigtig noget erfaring i den retning, så er der nogle der kan anbefale nogle fornuftige bøger og hjemmesider hvor man kan komme i gang - det gælder både med at få lavet sin db, oprettet forbindelse til den osv. osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2006 - 17:43 #1
hvilket programmerings sprog ? ASP ? ASP.NET ?

du kunne proeve at bruge Access upsize wizard til at konvertere din Access
database til SQLServer med

det ville da give en jump start

medmindre du har brugt mange VB funktioner i dine SQL saetninger saa burde det vaere
nemt at skifte applikationen fra Access til SQLServer
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
15. juni 2006 - 22:28 #2
Beklager jeg først svare nu... Enten har jeg ikke fået en mail om indlæg, eller også har den gemt sig i stakken ;-)

Jeg bruger asp og har leget lidt med den wizard der i access og det virker det at være rimeligt nemt at gå til... Men hvordan kan jeg redigere i selve databasen når det først er en MSSQL? altså ikke rette/tilføje data osv, men oprette en tabel, ændre på et kolonne navn osv, kan jeg på samme måde åbne den i et program ala en access db?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2006 - 22:41 #3
Hvis det ikke er MSDE du har saa har du et tool Enterprise Manager som er
fremragende til at oprette og tilrette tabeller med.
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
15. juni 2006 - 22:43 #4
Takker.. Vil du smide et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2006 - 00:10 #5
gerne