Avatar billede packers Nybegynder
08. maj 2006 - 09:07 Der er 18 kommentarer

Windows fryser

Når jeg starter mit Win XP op, loader den først MSN osv. men derefter  fryser den fast, stadig med skrivebordsbilledet på. Hvad kan være grunden til det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. maj 2006 - 11:54 #1
Kan den starte op i fejlsikker tilstand (F8) ?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. maj 2006 - 13:14 #2
Fortsætter computeren med at køre? ellers kunne det være et ventilator problem.
Avatar billede packers Nybegynder
08. maj 2006 - 17:09 #3
Altså den holder op med at loade, men ventilatorer kører stadig. Det skal også lige siges at hvis jeg prøver at genstarte (reset) computeren efter den fryser, er der bare en sort skærm og der går et stykke tid før jeg igen kan tænde og få den ind i windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. maj 2006 - 17:26 #4
"Altså den holder op med at loade, men ventilatorer kører stadig" Hvis du har flere, bør du nok
tjekke den som sidder på din cpu, og samtidig se om der er støv i den og mellem køleribberne.
Avatar billede packers Nybegynder
08. maj 2006 - 17:42 #5
Hvordan tjekker jeg den? Den kører og sidder som den skal.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. maj 2006 - 17:49 #6
Stop den, og se efter støv. Hvis du kan se støv - også mellem tremmerne, så skru blæseen af,
og støvsug det hele. Der er altid den trøst, at hvis det ikke er der problemet ligger, så er
det altid godt, at få renset op for støv, for det giver varmeproblemer, så arbejdet er ikke
spildt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. maj 2006 - 18:03 #7
Kan den starte op i fejlsikker tilstand ? ?
Avatar billede packers Nybegynder
09. maj 2006 - 19:03 #8
nej den kan ikke starte op i fejlsikret tilstand. Samme problem opstår..
Avatar billede off-line Nybegynder
09. maj 2006 - 19:09 #9
Hvis du kan starte op med din winCD, kan du prøve, at gå ind under "R" og skrive: "chkdsk /r"
uden anførselstegn, så undersøger windows sig selv.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. maj 2006 - 19:12 #10
Med starte op, mener jeg boote op med, med CD drevet som 1.ste. boot.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
09. maj 2006 - 22:30 #11
Sorry alle sammen, men kan ikke lige lade være ;)

"Windows fryser" --> Prøv med et tæppe. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. maj 2006 - 22:35 #12
Den kunne jeg sgu godt have undværet.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 00:49 #13
Fandt du en løsning?
Avatar billede packers Nybegynder
17. maj 2006 - 15:52 #14
Jeg prøvede at gå ind i BIOS'en. Her opstod samme problem, altså den frøs også herinde og jeg kunne igen ikke genstarte.
Så det tyder vel på at det er et hardware problem?

I den forbindelse vil jeg høre hvor mange blæsere I ville anbefale?? Har p.t. 1 blæser der sidder forrest i bunden af kabinettet ved harddisken, 1 ovenpå processoren og 1 i strømforsyningen. Bør jeg sætte 1 mere i kabinettet??
Avatar billede off-line Nybegynder
17. maj 2006 - 16:35 #15
Hvis du har mere end een ramblok, så prøv, at tege en af dem ud på skift.
Bæser antal skulle være nok, men du må selvfølgelig ikke stille computeren helt inde i en krog,
hvor der er dårlig ventilering. Det heler forudsætter selvfølgelig, at blæserne ikke er fulde
af støv, og at der ikke sidder masser af støv mellem køleribberne.
Avatar billede packers Nybegynder
19. maj 2006 - 13:23 #16
Jeg har forsøgt at teste med at tage en ramblok ud på skift, men der skete det samme. Umiddelbart kan jeg ikke se det store støv, computeren er også forholdsvis ny så det burde ikke være et problem endnu.
Sidst jeg startede den, stoppede den under opstarten og kom med en besked: Overclocking failed or Overvoltage failed.

kan det hjælpe?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2006 - 13:34 #17
Du har vel ikke forsøgt at overclockke? Men overvoltage failed, måske har du et problem, med din
strømforsyning? Jeg kan ikke sige det, men hvis du har, eller kan låne en anden strømforsyning,
er det et forsøg værd at prøve. Den behøver ikke at være noget særligt, da du jo bare skal se,
om computeren vil starte ordentlig op med en anden strømforsyning.
Hvis din computer er under garantiperioden, er det smarteste nok, at benytte garantien.
Avatar billede packers Nybegynder
27. maj 2006 - 19:41 #18
overclocke... jeg har ikke prøvet på noget som helst. Har testet med en anden strømforsyning, men samme problem opstår..
Nogen andre gode forslag?