Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
07. maj 2006 - 17:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer med danske tegn. Gemmes forkert!

Når jeg gemmer navne med æ, ø, å i MSSQL gemmes Å feks som &#248 - Det har ikke været et problem tidligere. Hvad kan der være sket? Hvordan får jeg rettet fejlen ?
Avatar billede teepee Nybegynder
07. maj 2006 - 19:12 #1
Du har ikke ændret collation på din database vel? Eller i sessionen? Du kan tage properties på selve databasen i EM.
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
07. maj 2006 - 20:08 #2
teepee > jeg har lavet en restore med et tools fra http://www.red-gate.com. collation står til danish_norwegian_ci_as og det gjorde den også før. Kan den være ændret andetsteds? hvad menes med sessionen?
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
07. maj 2006 - 20:23 #3
jeg har kørt nogle scrips for at se collation, og den ser ud til at være danish_norwegian_ci_as på alle tabeller mv. Det underlige er bare at hvis jeg afvikler min kode på en anden version af databasen, virker alt perfekt. Ingen æøå tegn bliver lavet om.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2006 - 01:18 #4
&#248 ligner noget HTML => det virker som et applikations problem og ikke et
database problem
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
08. maj 2006 - 17:36 #5
ja jeg fjernede Server.HtmlEncode(mytext); og så virkede det, MEN det har virket tidligere, MED denne linje. Det underlige er at hvis jeg udskifter min connection string til en anden DB, gemmes æ ø å korrekt... jeg tror det er et eller andet med Profiles der ødelægger det hele ...
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
20. december 2006 - 10:35 #6
lukketid.. fandt aldrig en årsat til problemet