Avatar billede alex_h_jensen Nybegynder
05. maj 2006 - 22:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Særdeles

Jeg har noget på pc'en som jeg ikke kan få væk.. Jeg har (som i kan se) fået hjælp 2 gange indenfor en måned. Jeg har opdaget at når jeg har scannet og fjernet uønsket spyware/virus. Er det gendannet næstegang jeg starter windows. Nogen der kan hjælpe?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Billionton\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0R2.EXE
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\SiteAdv.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.dk/
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Programmer\SiteAdvisor\saIE.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Programmer\SiteAdvisor\saIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus C86 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S4I0R2.EXE /P23 "EPSON Stylus C86 Series" /M "Stylus C86" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {78AF2F24-A9C3-11D3-BF8C-0060B0FCC122} (AcDcToday Control) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\AcDcToday.ocx
O16 - DPF: {AE563720-B4F5-11D4-A415-00108302FDFD} (NOXLATE-BANR) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\InstBanr.ocx
O16 - DPF: {C6637286-300D-11D4-AE0A-0010830243BD} (InstaFred) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\InstFred.ocx
O16 - DPF: {F281A59C-7B65-11D3-8617-0010830243BD} (AcPreview Control) - file://C:\Programmer\AutoCAD 2002\AcPreview.ocx
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\Billionton\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 05/04/2006 at 10:10 PM

Core Rules Database Version : 2912
Trace Rules Database Version: 1043

Memory threats detected  : 0
Registry threats detected : 1
File threats detected    : 16

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@globalstat[2].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@cz11.clickzs[2].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@ad.ofir[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@tradedoubler[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@sextracker[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@image.masterstats[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@cgi-bin[18].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@adtech[2].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@track.adform[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@counter13.sextracker[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@ad1.emediate[2].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@counter16.sextracker[1].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@sextracker[2].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@cs.sexcounter[2].txt
    C:\Documents and Settings\standard\Cookies\standard@track.adform[2].txt

Trojan.Homepage/Puper
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\explorer\run#wininet.dll [ regperf.exe ]

Trojan.UnSpyPC Spyware Scanner
    C:\System Volume Information\_restore{28384791-0234-4FBD-845B-24BD2CB0E71B}\RP342\A0065499.exe

Det er hvad de to programmer har fundet sidst.

Når jeg åbner Windows jobliste (ctrl-alt-delete) Er der et program SGBHP.EXE som jeg mistænker for at være indblandet. Det åbner igen når jeg har afsluttet processen.

Hilsen Alex
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. maj 2006 - 22:37 #1
Din log er ren, og den fil er helt ok http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/sgbhp/
Hvad er det, du ellers ikke kan få væk ?
Avatar billede alex_h_jensen Nybegynder
05. maj 2006 - 22:41 #2
Det den har har fundet (super antispyware) er dagen efter jeg har kørt en lignende scanning. Har jeg en bovport til nettet stående åben eller hvor dælen kommer alt det l... fra på under et døgn?

Alex
Avatar billede fromsej Praktikant
05. maj 2006 - 22:44 #3
Du kan roligt slette denne nøgle:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\explorer\
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. maj 2006 - 23:23 #4
De cookies (og meget andet skrammel) kan du begrænse med IE-Spyad og Spywareblaster herfra http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Du kan lige tømme din systemgendannelse, så der ikke dukker merer op derfra http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Avatar billede alex_h_jensen Nybegynder
06. maj 2006 - 10:55 #5
Så tror jeg at jeg har fået skovlen under det sidste. Nu har jeg kørt super antispyware 2 gange uden at finde noget. Tak for hjælpen.

Alex
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2006 - 11:36 #6
Det lyder godt, var der nogle problemer med at slette nøglen?
Avatar billede alex_h_jensen Nybegynder
06. maj 2006 - 14:10 #7
Hej, nej den var væk. Så den gav ingen problemer. Jeg tror at mit problem var at SASW (Super AntiSpyWare) kun havde sat filerne i karentæne og ikke slettet dem. Da jeg slettede dem var de helt væk.

Alex
Avatar billede fromsej Praktikant
06. maj 2006 - 20:40 #8
Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere den.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. maj 2006 - 20:58 #9
SAS finder det ikke igen, hvis det ligger i karantænen, men anyway, så finder den ikke mere, og det er jo hovedsagen.
Avatar billede alex_h_jensen Nybegynder
06. maj 2006 - 22:13 #10
Jeg takker mange gange for hjælpen (igen). Jeg er ved at installere de programmer, og håber ikke at der bliver flere problemer.

Mange venlige hilsner

Alex H Jensen
Avatar billede fromsej Praktikant
08. maj 2006 - 09:47 #11
Velbekomme og tak for point. :-)