Avatar billede dougheffernan Nybegynder
04. maj 2006 - 15:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Beregnede felter på formular

Min formular (i et Access project) bygger på en forespørgsel, som indeholder et par beregninger.
Sagen er den at min formular kun kan vise data, IKKE redigere/indtaste nye data!
Der er ingen problemer hvis formularen bare er bundet op på tabellerne der hentes fra, men så snart der er tale om en forespørgsel, sker ovenstående.
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad man skal kunne bruge Access projects til når man ikke opdatere data på den måde. Gør jeg noget forkert?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
04. maj 2006 - 15:46 #1
I selve forespørgslen kan man godt opdatere data, men ikke på formularen...felterne vises ikke engang.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. maj 2006 - 08:41 #2
Hvis forespørgslen er updatable, så er formularen det vel også.

Prøv evt. at lave en autoformular over forespørgslen for at se at det så virker
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
05. maj 2006 - 14:55 #3
Hmmmm...jeg må have taget fejl, for nu melder Access
"Dette postsæt kan ikke opdateres".
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. juni 2006 - 11:00 #4
SÅÅÅ træt af Access projects. :(
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juni 2006 - 11:20 #5
Enig ...