Avatar billede calo2 Nybegynder
04. maj 2006 - 13:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ligge overflader på solids?

Hej.

Jeg har opbygget en model af solids og vil gerne havde lagt overflader på de forskellige solids.

Er der en som kan forklare mig hvordan dette laves?

På forhånd mange tak
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. maj 2006 - 22:13 #1
Du skal have fat i den menu som hedder "render" der finder du materiale værktøjerne.

I grove træk er det dit materiale libery du skal have fat i først, hvor du kan impotere de materialer som du skal bruge, hvorefter du skal ind i den som hedder materials hvor du så har mulighed for at finde de materialer som du har impoteret, og smide på dine objekter.

Der er selvfølgelig er masse muligheder, som du kan finde mere om i hjælpe filen (F1) ellers spørg, selvom jeg ikke har arbejdet vildt meget med materialer i autocad, der er programmer som klare den ting meget bedre og lettere, men det kan selvfølgleig lade sig gøre ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. maj 2006 - 22:15 #2
Du skal lige være opmærksom på at du skal render scenen for at se materialerne, skriv render i commandolinjen, eller render i "render" menuen
Avatar billede calo2 Nybegynder
05. maj 2006 - 09:21 #3
Tak så er den fundet;-) Arbejder i 2006 nu, men har før arbejdet i 2005 hvor jeg havde et lille tillægs program kaldet Viz render. Er omtalte menu en erstatning for dette eller bør jeg også ha´Viz render når jeg har install. 2006???

Smider du ikke lige et svar for hjælpen;-) Takker mange gange.
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. maj 2006 - 16:10 #4
Viz render følger med Architectual desktop (ADT) Så det nok den du havde før.

Autocad og ADT ligner hinanden, dog har ADT en del andre funktioner, Viz render er en ting.

Så nej render menuen er ikke en erstatning for Viz render, men Viz render er så en af de programmer som kan klare dit problem noget nemmere og bedre end autocad kan, selvom der endnu engang findes programmer som er bedre end Viz render  hmmmm forvirret ;-)

Mit setup er som følgene:

ADT til at tegne 2d og 3d i. Jeg har så lavet forskellige workspaces, så når jeg kun tegner 2d så det enlig kun Autocad delen jeg bruger som ligger i ADT. Og når jeg så laver 3d er det så ADT delen jeg bruger.

Autodesk Viz. Bruger jeg så til at ligge textures, sætte lyssætning, animation og render med. Autodesk Viz er ikke det samme som Viz render.

Ved godt det kan virke en del forvirrende, og det er svært at finde ud af hvad der er hvad. Men det kan forklares på følgende måde.

Vi deler det op i to dele.

Først visualiseringsdelen. Der findes et program som hedder 3dsmax, ud af 3dsmax er der så noget som hedder Autodesk Viz og ud af Autodesk Viz er der så Viz render. Disse 3 programmer har nøjagtig sammen interface og arbejdsgang, de er bare blevet droslet ned i funktioner, hvor hver gang du går ned i programmerne, altså med 3dsmax som det største program osv. ned af.

Så er der så Autocad, hvor der så er lavet ADT ud fra. Alt hvad der findes i Autocad findes også i ADT, ADT kan så noget mere, hvor den har klare fordele når du arbejder med 3d.

Håber du forstår ;-)
Avatar billede calo2 Nybegynder
06. maj 2006 - 14:47 #5
Jo tak, tror faktisk jeg fik det fanget der;-) Mange tak for hjælp og den fine forklaring...