Avatar billede bramming Nybegynder
03. maj 2006 - 19:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HP6515 og TOMTOM5 synes ikke at den rigtig vil connecte til Satt

X Hej exp..

Jeg roder lidt med nogle HP Ipaqs på mit arbejde... Nærmere betegnet HP6515. Den har jo en indbygget GPS. Til den har jeg så fået TOMTOM 5 som jo fungere og installeres perfekt, samt kortet over danmark ligges ind og aktiveres. Det jeg ik kan forstå er den, vil ikke rigtig connecte til de mange sattelitter den egentlig finder...!? Og i programmet måler den jo styrken afhængig af hvor langt op af "stolerne" der er fyldt med farve, og de er helt grå.. og fulde mange af dem, men blinker bare og siger, intet gyldigt GPS signal! HVorfor det? Har lagt mærke til der er et program i IPAGQ'en der hedder QUICK GPS connect som man skal aktivere ved den henter noget software på nettet, men den holder kun i 2 dage så skal man opdatere det igen - og det kan da ikke passe, sæt nu man skulle rejse langt på ferie?

Hvad er det der går galt?
Avatar billede bramming Nybegynder
15. maj 2006 - 17:40 #1
LUKKER... her er da blevet sløvt herinde !
Avatar billede mixeren Nybegynder
30. maj 2006 - 03:24 #2
Quick GPS connect henter satelit placeringen.

Når du er på ferie opdatere du bare over GPRS. Det er 4 små tekst filer, som intet fylder, klares på få sek.

Tjek at du har seneste version af tomtom, (Skal være 5.210) ellers har den store problemer med at fange satelitterne.