Avatar billede bashar Nybegynder
03. maj 2006 - 16:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Nemt gratis program til 3d

Hej alle

Det er sikkert et temmelig tyndslidt spørgsmål, men jeg skal hen og forsøge at designe en lidt speciel kasse, og inden jeg giver op og betaler mig ud af det, ville jeg selvfølgelig prøve selv. Men findes der nogen gratis 3D-programmer derude? Og er de noget værd? Hvilket program ville I anbefale til en begynder? Både af freeware og betalt software.
Det er vigtigere, at det er nemt at anvende, end at det kan mange ting. Og det skal kunne eksportere i .stl-format (vist nok det format, den "etablerede" industri anvender).
Max. points fordi det er mange spørgsmål i eet, og fordi det sikkert er et ret brugt spørgsmål.

Bashar
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
03. maj 2006 - 16:56 #1
Google har netop udgivet en ny gratis version af deres SketchUp. Jeg må indrømme at jeg ikke selv har kigget på det endnu, men jeg er ved at hente det, og du kunne jo prøve at gøre det samme, og se om du kan bruge det:

http://sketchup.google.com/
Avatar billede osborne Nybegynder
06. maj 2006 - 00:42 #3
Det sketchup interface ser super cool ud synes jeg
Avatar billede bashar Nybegynder
08. maj 2006 - 13:11 #4
Hey Schwartz og pinball
Tak for de gode svar - Nu har jeg da noget at kaste mig over :o) - I deler pointene.
Med Venlig Hilsen
Bashar
Avatar billede pinball Nybegynder
08. maj 2006 - 16:11 #5
det var godt. takker :)