Avatar billede mr.handstand Novice
02. maj 2006 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af DocProperty værdier i tabels autonummer i word

Hejsa,

Meget gerne bagudkompatibel til Word2000, men ellers som XP/2003 løsning.

Hvad gør jeg: Jeg ønsker at indsætte en række tabeller i en skabelon, hvor brugeren indledningsvist har udfyldt DocProperties og hvor autonummeret i skabelonen derefter benytter sig af disse properties.

Jeg kan fint pege på DocProperty Title, Subject og fx Manager på forsiden, i sidefod og i sidehoved.

Men hvordan gør jeg DocProperty til en del af et autonummer i en tabel

Hvis Subject = M1
Vil jeg gerne at tabellens autonummer kan placeres i første kolonne og hedde:

M1-1 i række 1
M1-2 i række 2
M1-3 i række ....3 :o)

Jeg har forsøgt diverse kombinationer i field formula m. autonum felterne, men uden held - så hvis der er nogen der kan skrive en lille køreplan til mig så jeg får mit autonummer op at køre vil det være super.

Ser frem til en god løsning.

/Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
04. maj 2006 - 13:23 #1
jeg tror det skal skæres lidt mere ud ??
"autonummeret i skabelonen"
"tabellens autonummer"

- og måske lidt mere om selve formålet

Jeg tror godt det kan lade sig gøre - men jeg kan ikke rigtig gennemskue "de nævnte begreber"
Avatar billede mr.handstand Novice
04. maj 2006 - 15:45 #2
Hej Supertekst,
Jamen mange tak for din feedback.

Opgaven: Jeg laver en skabelon der skal bruges af nogle arbejdsgrupper til at kravspecificere funktionelle krav i ca 15 moduler i et nyt system.

Hvert modul bliver beskrevet med brug af sit eget word-dokument (baseret på min skabelon), som blandt andet indeholder use cases og kravtabeller.

Idet modulerne skal have entydige numre til hver linje i kravtabellerne, således at man kan henvise til kravene ved deres ID, så vil jeg opbygge de word-tabeller, hvor kravene beskrives, således at yderste venstre kolonne er et autonummer, der tæller én op pr. linje. Dermed kan man kan henvise til andre krav dynamisk.

Denne henvisning vil jeg gerne gøre unik på tværs af modulerne, således at de ikke alle starter med krav nr.1. Derfor vil jeg gerne benytte den docproperty der hedder subject til at angive modulnummer, fx M1, (idet de bliver bedt om at beskrive kravspec'en i docproperties med systemnavn, modulnummer, author osv i de forskellige felter som derved kan indgå i sidefod, versionsstyring, infoboks osv.)

Så når nu gruppen der beskriver modul 1 i feltet Subject har skrevet M1, skal autonummeret i dette word-dokument automatisk hedde M1-1, M1-2, M1-3... M1-n.

Er det ok forståeligt nu?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. maj 2006 - 13:08 #3
Ja -

I hvilket omfang er tabellen afsat - altså hvor stor er den afsat i skabelonen?

På en eller anden måde skal der involveres en stump VBA-kode (makro) - således at dokumentegenskaben Subject bliver hentet:
          modulID = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties("subject")

En indbygget dialogboks i VBA - kan vises og anvendes tilo at indtaste følgende egenskaber:
          Dialogs(wdDialogFileSummaryInfo).Show
- Titel
- Emne
- Forfatter
- Nøgleord
- Kommentarer

Antallet af rækker i en tabel kan aflæses via VBA og "Subject" kan indsættes + rækkenr.

eller

Autonummerering kan modificeres via VBA og ved markering af kolonnen - og via [punktopstilling] - kan det sammensatte udtryk indsættes.

..så der er flere muligheder

Mvh
Avatar billede mr.handstand Novice
17. august 2006 - 12:29 #4
jeg lukker spørgsmålet - jeg ledte efter en ikke-VBA løsning for at undgå at problematisere makro-sikkerhedsspørgsmålet.