Avatar billede thomasabcd Nybegynder
02. maj 2006 - 12:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

SMS modem / GSM modem

Hej,

jeg er på udkig efter et modem til at afsende SMS. Er der nogen, der kan anbefale et ? ... desuden skal jeg bruge noget software til at sende og modtage SMSer. Softwaren skal kunne sende og modtage lange SMSer. Nogen forslag ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. maj 2006 - 12:23 #2
Til software er der nowsms.co.uk eller ozekisms.com
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
02. maj 2006 - 12:25 #3
Jeg skal bruge modemet i forbindelse med en SMSservice, så det skal kunne tilsluttes en server, så det skal nok være igennem en seriel port eller usb.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. maj 2006 - 12:25 #4
Det kan være at der er SW med modemet.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. maj 2006 - 12:26 #5
En anden måde er at købe en ganske almindelig mobil, hvor du kan få datakabel til, men den kan ikke spytte så mange afsted adgangen...
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
02. maj 2006 - 12:28 #6
Hej. Det gør jeg p.t. med en T610er. Det fungerer fint til testformål, men vil gerne have et rigtigt modem nu.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. maj 2006 - 12:28 #7
OM GC79 (se mit første link):

Kan jeg sende og modtage SMS?
Ja, GC79 Manager understøtter SMS og sammenkædet SMS. En SMS må højst være på 160 tegn. Sammenkædede SMS’er kan håndtere større beskeder ved at sende/modtage flere SMS’er automatisk. SMS kan også sendes og modtages, når der er forbindelse til en opkaldsforbindelse eller trådløs LAN.

Jeg bruger også en telefon fra Ericsson/Sony Ericsson med Communications Suite – hvad skal jeg gøre?
Du skal først fjerne Communications Suite og installere GC79 Manager. Derefter skal du hente den nyeste version af Communications Suite til din mobiltelefon fra www.SonyEricsson.com/support eller bruge den cd, der fulgte med mobiltelefonen til at geninstallere Communications Suite til telefonen.
(kan formentligt sende SMS og det er gratis)

Desuden understøtter GC79 kortet WLAN!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. maj 2006 - 12:30 #8
det er et rigtigt modem: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158585

Disse 2 understøtter desuden UMTS (3-netværk): http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=30&Sort=Wanted&Soegeord=umts
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. maj 2006 - 12:32 #9
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
11. november 2006 - 01:19 #10
kan I ikke begge smide et svar?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. november 2006 - 09:49 #11
svar
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. november 2006 - 10:12 #12
svar