Avatar billede ralphwr Nybegynder
02. maj 2006 - 08:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HIjackthis-log chekkes tak

Har en PC, den kunne pludseligt ikke gå på nettet, det vil sige, den kan godt hente Norton og Windowsopdateringer, hente og sende mail, men IE kan IKKE åbne nogen sider, den kan godt i fejlsikret tilstand?

Men her er en log, håber I kan hjælpe:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:17:50, on 02-05-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1138458655115
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{ED8E77CE-14BB-4651-A672-55D61B7E84BD}: NameServer = 217.20.63.38,217.20.63.37
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Brother Popup Suspend service for Resource manager (brmfrmps) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe" -service (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 08:46 #1
Din log er 100% ren

Du kan også prøve følgende 3 ting for at holde snavs væk i fremtiden

1. X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe (gratis)
Vælg kør når dialogboksen kommer frem, så scanner programmet din pc’er igennem for spyware.

2. Spybot (husk at opdatere programmet før brug)(gratis)
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe
Programmet skal installeres på din pc og tager meget spyware.

3. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Efter endt scan er der måske nogle ting den ikke har kunnet slette, du får her mulighed  for at gemme en log fil der indeholder hvilke ting programmet har slettet og ikke kunne  slette.

Denne fil gemmer du på skrivebordet og så har du mulighed for at kigge på listen og slette de filer manuelt via ”stifinder” eller ”søg filer og mapper” som programmet ikke kunne fjerne.

Ved tilfælde af at der er en fil som pc’en bruger kan du åbne TASK MANAGER. tryk  ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder den fil du ikke kunne slette. Denne markere du og trykker på afslut prodcess nederst til højre og svar ja til den dialog boks der kommer.  Herefter kan du finde filen via START > SØG >  FILER OG MAPPER, når filen er fundet markere du den og sletter den, hvis filen ikke findes går du blot videre. Ved tilfælde af at filen ikke kan lukkes ned i task manager skal der startes op i fejlsikret tilstand. Dette  gør du ved at genstarte din pc og lige før pc’en starter op med det sorte XP logo  skærmbillede trykkes der gentagende gange på F8 tasten for at få menuen frem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. maj 2006 - 08:54 #2
Prøv lige at lukke din Norton firewall ned og se om det hjælper på net-problemet.

Den er ikke aktiv i fejlsikret tilstand, og det er ikke uvant at firewalls engang imellem fucker op og skal afinstalleres og geninstalleres.
Avatar billede ralphwr Nybegynder
02. maj 2006 - 08:56 #3
Tak for check, kan du så hjælpe mig med at komme på nettet igen?

Jeg har kørt systemgendannelse fra dengang jeg kunne komme på nettet, kørt div. antivirus, adawareprogrammer, og nu siger du den ikke fejler noget, hvad er der SÅ galt?
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 09:01 #4
så du har en pcer hvor du ikke kan se sider på internet explorer?

prøv lige det her.  Start > kør > skriv CMD og tryk enter. skriv ping www.eb.dk hvad siger den
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 09:03 #5
Hent disse to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - Direkte download link http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

kør LSP-FIX. Sæt flueben i "I know what i am doing", klik finish og genstart. Hvis det ikke skulle virke, så kører du Winsockfix. Tag Reg.Backup, og når den er færdig, klik "fix" og genstart.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. maj 2006 - 09:04 #6
Prøv lige tonnybrandts forslag. Hvis det ikke hjælper, så prøv dette:

Hent denne fil og pak den ud til Skrivebordet. Dobbeltklik på IEReg.bat
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Avatar billede ralphwr Nybegynder
02. maj 2006 - 10:19 #7
Det kører nu med levithans forslag, I andre skal have mange tak for forslag, men Levi får pointene. Tak
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 10:36 #8
welbekomme og tak