Avatar billede reginho Nybegynder
01. maj 2006 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Krav til en moderne webside?

Hej

På mit job overvejes en ny webside. Er der nogen af jer, som har nogle bud til hvad en moderne webside skal overholde af krav? Eksempelvis skal den have en bestemt struktur, overholde w3.org standarder, skal den have en bestemt arkitektur for at bliver optimeret til google osv?

Mvh
Reginho
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
01. maj 2006 - 14:05 #1
Google, kan bedst lide sider hvor syntaksten er perfekt, så w3 standard, og så skal det optimeres til i HVERT FALD FF og IE
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 18:43 #2
Både Google og brugernes browsere kan bedst lide fejlfri HTML og CSS jf. W3C-standarderne:

Google fordi dens søgerobot (GoogleBot) derved har lettere ved at indeksere siderne - uden at blive fanget i HTML-fejl mv. - og brugernes browsere fordi de så ikke skal til at tænke selv.

Sidst men ikke mindst kan brugerne bedst lide HTML og CSS, der overholder W3C-standarderne fordi de så oftest ikke behøver at anvende en bestemt browser pga. crap-HTML :-)

Vigtigst er det at brugerne kan lide websitet, og at sitet har det indhold, som brugerne gerne vil have. Uden relevant indhold i passende mængder kan man ikke fastholde brugerne eller få dem til at vende tilbage (indholdet har samtidigt betydning for om andre websites begynder at linke til Jer; hvilket øger placeringen hos Google). Kan brugerne lide et website er der stor sandsynlighed for at søgemaskinerne også kan ;-)
Avatar billede espersen Novice
01. maj 2006 - 19:51 #3
standarder og søgemaskiner har principielt intet med designet og brugervenligheden

men; den bedste og mest besøgte side bør / vil sandsynligvis indeholde alt godt...

Der findes et hav af artikler omkring søgemaskiner her på eksperten.

Se engang her:
http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Meta bruges ikke så meget mere:
Hvis du benytter meta ; så læg kun de keywords ind som passer til den enkelte side!

læs især følgende artikler:
http://www.eksperten.dk/artikler/82 (google)
http://www.eksperten.dk/artikler/76 (optagelse i søgemaskiner)

De virker formiddabelt !

Vigtige elementer for at blive fundet:
- indhold indhold og masser af indhold (så er siden interessant for søgemaskiner OG de besøgende - sjovt nok) (indholdet kan leveres fra de forskellige afdelinger i firmaet - så det reele og spændende indhold kommer på sitet)
- valid kode - w3.org
- skaf links fra relaterede sider - fx. forums, samarbejdspartnere m.v.
- robots.txt
- interne links / sitemap

Google, Jubii m.fl. finder gerne siden af sig selv - i princippet behøves du ikke at tilmelde siden til dem.

Struktur og brugervenlighed afhænger af de besøgendes web-evner mv. samt alm. sund fornuft. Design er her en del af problemet/svaret.
Avatar billede espersen Novice
04. maj 2006 - 15:05 #4
kaster et svar... spørg bare
Avatar billede reginho Nybegynder
04. maj 2006 - 15:19 #5
Tak til alle.. Esper.. du gav først svar så du får point.