Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. maj 2001 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ASUS

Jeg er ved at stykke en PC sammen.

Jeg vil gerne have lidt hjælp, jeg vil gerne høre jeres oplevelser om følgende produkter:

ASUS A7A266
ASUS A7M266
ASUS V7700Deluxe (tv in/out)
GlobalWin WBK38

Dine egne oplevelser, eller artikler er meget velkomne.

Jeg gider ikke at høre om noget du vistnok har læst, eller noget en du kenders onkels fætter har oplevet.
Avatar billede unique Nybegynder
06. maj 2001 - 22:16 #1
Jeg står faktisk i samme situation som dig, med valget af MB.A7M266 har fået gode anmeldelser,men jeg har valgt at vente på A7V 266-c, som skulle komme snart, her er en anmeldelse af en tidlig version, hvor BIO´s ikke var helt i top endnu.
http://www.ocworkbench.com/hardware/asus/a7v266/a7v266p1.htm

En af de åbenlyse fordele ved dette board, foruden preformance og stabilitet er , at der uden om CPU-slottet er en del plads. Så er der mulighed for en monsterkøler som f.eks NC Silverado
Avatar billede bbs Nybegynder
06. maj 2001 - 23:23 #2
Jeg har for Nylig købt dette Bundkort: http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainSL75KAV-X.asp

Og det er faktisk genialt! =)
Avatar billede bbs Nybegynder
06. maj 2001 - 23:24 #3
Du kan jo kigge lidt på EDBPriser\'s test:
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse.asp?Kategori=Bundkort
Avatar billede vuffe Nybegynder
07. maj 2001 - 11:52 #4
Global Win WBK38 er verdens kraftigste køler. MEN den er også udstyret med verdens mest larmende blæser, så du skal nok ikke regne med at kunne sidde og arbejde uforstyret, hvis du tager den køler. En DP5-6H51 fra Coolermaster vil du også kunne klare dig med, da dette er en udmærket køler.
Avatar billede unique Nybegynder
07. maj 2001 - 13:20 #5
Mig bekendt, så er der ikke kommet et ASUS med KT266 chipset endnu, men måske i Japan.
Det kort du omtaler er et med KT133A chipset.
Men hvis man vælger dette, har man ingen understøttelse for DDR-RAM.
ASUS KT266-c kommer formentlig med understøttelse for både 168-pin og 184-pin, således begger ram-typer kan anvendes. dog kun en slags ad gangen :-)
Avatar billede vuffe Nybegynder
07. maj 2001 - 13:50 #6
ASUS V7700 er et udmærket kort. Ydelsesmæssigt er det dog lige meget hvilken producent det er fra, så du kan lige så godt spare de 100 eller 1000 kr., og så købe et fra f.eks. Prolink. Ved ikke hvor relevant det er, men ville lige nævne det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. maj 2001 - 23:06 #7
Jeg har i forbindelsen med at jeg søgte data på altavista med søge ordet a7a266 fundet ud af, at a7a266 skulle være beviset på at asus vil væk fra selv at lave chipsæt, jeg ved ikke om dette er rigtigt, er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
Avatar billede vuffe Nybegynder
08. maj 2001 - 11:15 #8
Asus laver da ikke selv chipset.har aldrig nogensinde hørt om et Asus chipset. De laver kun kortet så vidt jeg ved, og køber så chipsettene hos \"chipsetproducenterne\" f.eks. VIA,AMD,ALI,Intel.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. maj 2001 - 15:44 #9
hm, måske jeg skal pudse mit tysk af!
Avatar billede unique Nybegynder
08. maj 2001 - 16:17 #10
lol
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. maj 2001 - 06:21 #11
Unique: Asus A7A266 understøtter SD og DDR ram, så det blet et sådant board, med en ordentligtskodfuld SD ram i første omgang.

Vuffe: Tak for forslaget det har jeg fulgt, og sparet et par hundrede kroner.

Desuden blev det et ASUS V7700Deluxe (tv in/out), en ASUS DVD E612 og en 1Ghz Thunderbird.

Det hele er bestilt ved www.shg.dk der kan levere i næste uge. Hvilket passer fint da denne uge går i m.g.p fra i dag!
Avatar billede arnesloth Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:47 #12
Bare til orientering, at jeg  forgæves forsøger at få ASUS til at svare på mine mails til  ASUS Tecnical Support tsd@asus.com, fordi jeg har et problen med mit motherboard ASUS P4C800E De-luxe probe der giver alarm for spændingen +3,3 volt der er under grænseværdien på-10% 2,8 volt, selvom forsyningsspændingen er + 3,3 volt
Arne