Avatar billede cjannic Nybegynder
29. april 2006 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webside kan ikke ses

Jeg har en del domæner hos danmarks.nu - jeg har netop været igennem et serverskit og har nu fået det problem at mine domæner/websider ikke kan ses på vanlig vis.

Hvis jeg skriver:

www.domænenavn.dk - vises siden ikke

Men hvis jeg skriver

www.domænenavn.dk/index.htm vises siden korrekt

Hvad kan dette problem skyldes?
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 14:01 #1
Hvis det ikke er din egen server er det nemmeste nok at tage kontakt til dit webhotel.

Et bud kunne være at hvis din index hedder index.htm så har dit webhotel ikke sat index.htm som lovlig start side.

Men ellers er du nød til at komme med et rigtigt domænenavn så vi kan se præcis hvad der sker.
Avatar billede agermose Nybegynder
29. april 2006 - 17:17 #2
med andre ord: prøv at omdøbe til index.html
Avatar billede cjannic Nybegynder
29. april 2006 - 18:29 #3
Lav lige et svar begge to - løsningen var ganske simpel - en ændring af filnavnet fra index.htm til index.html :-)
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 18:34 #4
Husk at ændre evt. link der peger på index.htm
Avatar billede agermose Nybegynder
29. april 2006 - 18:54 #5
det er nu alene leif' svar :-) så luk bare spørgsmålet.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2006 - 19:00 #6
Synes da du skal smide et svar da du var med til at præcisere min udtalelse.