Avatar billede bundkort Nybegynder
29. april 2006 - 11:26 Der er 7 kommentarer

Lyd over netværk

Hej
Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med min server, jeg har sat den til at dele internettet ud til min anden computer, jeg har, så er mit spørgsmål, jeg har forbundet min server med min forstærker, lyden,, nu vil jeg gerne kunne afspille musik fra min anden computer, så det går over netværket ind i serveren og over i forstærkeren
og bliver afspillet den vej,,,, jeg kan få den til det, hvis jeg styre min anden pc via fjernsupport, og sætter den til at afspille noget lyd, så går driveren over og hedder microsoft rdp-lyddriver, men det er kun hvis jeg bruger fjernsupport fra serveren af, kan man ikke få den til at gøre det uden man skal gøre det fra serveren af?
håber nogen kan svare :D lidt svært at forklare,,,
bruger win xp pro på serveren og den anden computer
Avatar billede never_mind Nybegynder
29. april 2006 - 12:33 #1
du kan gøre det med REALVNC, det vil lyder ikke blive mappet, men blive afspillet på den maskine du fjernstyrer.
Avatar billede bundkort Nybegynder
29. april 2006 - 12:54 #2
ja, men den skal jo ikke fjernstyres, den skal gøre det automatisk, når man spiller musik fra den anden computer, serveren skal bare stå og køre, der skal heller ikke være skærm til,
Avatar billede never_mind Nybegynder
29. april 2006 - 12:56 #3
hvorfor nævner du så fjernsupport ? for det er jo netop fjernstyring, men vil du have serveren til at afspille lyden og ikke din klient, er det måden at gøre det på.
Avatar billede bundkort Nybegynder
29. april 2006 - 13:00 #4
jeg vil have min anden pcer til at afspille, så køre det over i serveren og op i forstærkeren,,,, fordi jeg nævner fjernsupport, er for det virker på den måde, det skal selvfølgelig ikke køre på den måde, men når det virker på den måde, må det også kunne lade sig gøre
Avatar billede never_mind Nybegynder
29. april 2006 - 13:07 #5
det kan du ikke, med fjernsupport er det den maskine du forbinder til der mapper lyden vir RDP protokollen til klienten, den modsatte vej er ikke mulig, vil du have serveren til at afspille lyden, er måden med REALVNC den rigtige måde.
Avatar billede bundkort Nybegynder
29. april 2006 - 13:19 #6
okey takker
Avatar billede never_mind Nybegynder
29. april 2006 - 13:42 #7
husk og luk spørgsmålet ;)