Avatar billede sorenstrom Nybegynder
28. april 2006 - 10:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opslag i anden database

Hej
Jeg er en "grøn" programmør, som ønsker følgende udført:

I en form laver jeg et opslag via "Dialoglist" kolonne 1.
Her får jeg fat i et kundenummer.

Ud fra dette kundenummer, vil jeg nu gerne have udfyldt et andet felt med telefonummeret på kunden.

Opslag til kunde sker i en anden database.

Kan nogen hjælpe med et detaljeret eksempel?

/Søren
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. april 2006 - 10:13 #1
Kig i designer hjælp, under @dblookup.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
28. april 2006 - 10:15 #2
Ja, undskyld men det hjælper mig ikke rigtigt.
Jeg forstår ikke sammenhængen.

Det er derfor jeg henvender mig på Eksperten.
/Søren
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. april 2006 - 10:41 #3
Ok, prøv følgende: Start med at lave en formular med et enkelt computed felt. Heri laver du en @dblookup til den database du henter telefonnr fra, udfra et (i første omgang) hardkodet kundenummer:
Du skal først sørge for at det view du laver opslaget til, første sortede kolonne er kundenummer. Indsæt så flg. som formula i det computede felt, efter at have skrevet de rette navne:
@DbLookup("":"NoCache"; "servernavn":"databasenavn";"oversigt/viewnavn"; "navnpådetfeltderindeholderkundenummer"; "navnpådetfelt der indeholder telefonnummer")
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. april 2006 - 13:44 #4
Hovsa - "navnpådetfeltderindeholderkundenummer" - skal være det hardkodede kundenummer (i "gåseøjne")
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
01. maj 2006 - 16:18 #5
Hej.
Nu har jeg oprettet en form, jeg kalder Test.
Her har jeg 1 felt, der hedder Telefon.
Her har jeg indtsat koden, men får fejlen:

Field: 'Telefon': File does not exist
Hvad er fejlen ?

/Søren
Avatar billede mmmtm Nybegynder
01. maj 2006 - 17:07 #6
Jeg skal lige se koden til din @dblookup
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
01. maj 2006 - 17:10 #7
Kommer her:
@DbLookup("":"NoCache"; "domsrv01":"Kundebase";"Kunder\Efter kundenummer"; "2844"; "Telefon")
Avatar billede mmmtm Nybegynder
01. maj 2006 - 17:21 #8
"kundebase" skal være "kundebase.nsf" og dersom den ligger i en mappe skal denne også angives, fx. "ekstern/kundebase.nsf". Nogle steder kræver Notes også dobbelt backslash ("kunder\\Efter kundenummer") - men jeg kan ikke lige huske om det gælder her, - prøv hvis førstnævnte ikke hjælper. Og dobbelttjek at du har et felt der hedder "Telefon" i den oversigt du laver opslaget til (preview oversigten i Notes, højreklik og vælg dokumentegenskaber - 2. faneblad og se om feltet vises der. (engelsk eller dansk klient, forøvrigt ?)
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
05. maj 2006 - 09:16 #9
->> mmmtm
Tak for hjælpen. Så virker det.
Smider du lige et svar.

/Søren
Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. maj 2006 - 07:29 #10
Sågerne :-)
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
06. maj 2006 - 12:22 #11
Sådan :-)