Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 09:01 Der er 20 kommentarer

Standart skærm, skulle være en plug and play!!

Lige meget hvad jeg forsøger, en min skærm tilbage som standart skærm når jeg genstarter.

Det er en lacie skærm med DVI stik på et nyt AGP Geforce a6600 FT. Asus bundkort ca. 4 år gl.

Har prøvet;

1. Opdateret bios
2. Driveren der følger med grafikkortet,.
2.1 og har prøvet med den nyeste fra Nvidia. Og mange andre!
2.3 Har indst. 4-1 driver før grafik driveren.
2.4 Har fjernet alle gamle driver ved Pro cleanings program før installering.
2.5 Startet i Safemode og VGA mode. Fjernet XP driveren og installeret den rigtige.
3. Driveren til skærmen og andrer skærm drivere
4. Anden skærm på analoge udgangen
5. 2 Skærme, både på DVI og analoge udgangen. Og ændret lacie til primær skærm.
6. Alt anden..

Alt virker perfekt med enten plug and play driver, og med den rigtige fra lacie. Indtil jeg genstarter..

Så er det en standart skærm som jeg ikke fjerne igen. Den er ikke under enhedshåndtering og Egenskaber i kontrol panelet er ikke aktivt. Derfor kan driver en ikke opdateres. Skærmen bliver genkendt af grafikkortet så jeg tror det er en konflikt med XP.

Tror måske det en konflikt i regedit.exe, men mangler evt hjælp til denne! Så må jeg fjerne grafikdriveren igen.

PLEASE, ikke noget forslag med " prøv den nyeste driver, fjern den fra enhedshånteringen eller noget i den retning "
Jeg magler en som har haft problemet og til sidst fandt en løsning.

HJÆÆÆLP
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 09:07 #1
hvad rolle spiller det om xp ser skærmen som enten standard skærm eller viser det faktiske navn ? (du opnår _ingen_ fordele ved at dens skriver navnet, udover du kan se det, hvir du skulle have glemt hvilken skærm du faktisk har.)

Ps. der findes IKKE drivere til skærme, det er en meget udbredt misforståelse hos folk ;)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
28. april 2006 - 09:20 #2
gir never_mind ret ;)
Ligegyldigt om der står "Standardskærm på //Et eller andet skærmkort//", "Plug & Play skærm på //Et eller andet skærmkort//", eller for den sags skyld "Flyvende fisk på //Et eller andet skærmkort//"...
Det er først hvis der står "Standardskærm på VGA noed", du skal bekymre dig...
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 09:37 #3
øhhhh, Jo der findes driver til skærme. Den bestemmer f.eks, hvilken opløsning skærmen kan sættes til. Så det er ikke ligegyldigt hvad der står.

Den store forskel er at når der står " Standart skærm" og ikke plug and play eller skærmens rigtige driver er det en række ting som jeg ikke kan indstille. F.eks. Farvestyring af skærmen. Funktionen avanceret er f.eks. ikke aktiv i skærmindstillingen. se evt. mit spørgsmål...!!

Er det ikke andre som kan hjælpe????????
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 09:43 #4
bubber10 NEJ der findes ikke drivere, der findes INF filer som fortæller om skærmens navn, og samtidigt indeholder evt. ICC farve profiler, men der er stadig ingen driver (har arbejdet som proffelsionel monitor tekniker, og har lavet ca 5000 monitorer)

problemet er mere et grafikkort driver problem, end det er en fejl med din skærm (men nu skriver du jo godt nok du ikke vil tro på det, men ca 4 års erfaring og 5000 skærme giver mig et bedre grundlag at udtale mig på end du har, vil jeg mene)
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 10:00 #5
Jeg vil nu gerne tro på dig. Jeg er villig til alt hvis jeg finder en løsning!!

Det er ikke en fejl i skærmen, det sker jo også med andre.

Det er jo netop ICC farve profilen jeg savner.

Grunden til jeg tror det er en XP konflikt er at det virker perfekt når jeg indstallere det første gang. Det er når jeg genstarter at jeg er tilbage med min standart skærm. Om det så er xp eller grafikkortet det gør det ved jeg ikke. Har bare prøvet RIGTIG meget forskelligt med kortet.

Har læst noget med at XP har en konflikt med Nvidia kort ved opstart. At xp finder en '2 port og når den ikke kan indlæse den skærm rigtigt( Da der ikke er nogen, sidder på DVI udgangen) ender skærmen som standart skærm. Eller er det DVI/ Analoge konflikt.

Nogen Forslag??
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 10:02 #6
og du er 100% sikker på der faktisk er ICC profil til den skærm ? (det er langt fra alle skærme der har det)
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 10:13 #7
Ja, det er jeg. Det er en Lacie skærm til billedbehandling.

Ellers har jeg en GretagMacbeth kalibreringsenhed som kan kalibrerer en icc profil. Jeg kan bare ikke bruge den når jeg ikke har mere kontrol med min skærm.

Forslag?
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 10:15 #8
model nummer på skærmen ?
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 10:21 #9
Lacie Photo19vision.

Men det sker også med andre skærme så det er jo nok ikke et skærmproblem men et software problem / konflikt
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 10:35 #10
hvor fandt du ICM profilen ? (ikke ICC som jeg fejlagtigtskrev ;) ) den er nemlig ikke umiddelbart at finde på lacie´s hjemmeside
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 10:44 #11
Først, Tak for hjælpen.

Men hvorfor??????? Når det ikke er et skærm problem. Jeg kan sagtens få den rigtige profil installeret på skærmen. Men ved første opstart har XP ændret til standart igen. Så lige meget hvilken jeg ligger ind sker det, så...

Jeg fik en tilsendt fra Lacie og jeg kan kalibrer en. De virker fint, indtil..
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 10:59 #12
måske fordi den ikke er helt ok til den skærm og der "ved" XP
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 11:04 #13
Ja, men det sker jo også med Plug and play indstillingen. Det er rigtigt at der ikke er en icm for photo19, men jeg har også prøvet den for 319 skærmen.
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 11:11 #14
hvis der ikke findes en ICM til monitoren, så kan du ligeså godt lade være med at prøve at få andre til at virke, det er spild af tid, da de jo netop ikke er kalibreret til den skærm, og er derfor værdiløse.
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 11:30 #15
Jeg har den rigtige fra Lacie og den bliver også ændret ved opstart. Lige som P/P gør.

Da din expertviden tydeligt er på monitor siden, kan du evt. fortælle mig den korrekte måde at installere en inf profil på.

Jeg kan afinstallere min grafikdriver og geninstallere den. Dermed har jeg min skærm listet som en plug and play skærm hvor jeg kan opdatere det jeg kalder en driver, som rigtigt hedder en inf!

Hvordan her fra?!
Avatar billede never_mind Nybegynder
28. april 2006 - 11:36 #16
højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> monitor -> egenskaber, vælg driver, opdater driver (henvis til det inf fil).

ICM profil installeres således:

højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> farve styring, tryk på tilføj, henvis til den rigtige icm fil. og ttyk tilføj og anvend.
Avatar billede bubber10 Nybegynder
28. april 2006 - 11:54 #17
Jeg prøver ovenstående når jeg kommer hjem. 100000000 tak for tålmodigheden, jeg skal nok vende tilbage med resultatet.
Avatar billede bubber10 Nybegynder
01. maj 2006 - 10:06 #18
Jeg prøvede at installere nøjagtigt som du beskrev men det ændrede desværre ikke noget. Alt virkede, men når jeg genstarter er det igen en standart skærm..
Avatar billede never_mind Nybegynder
01. maj 2006 - 12:22 #19
så vil jeg påstå, at det skyldes at den ICM fil ikke er skrevet til den model (og det bør heller ikke virke)
Avatar billede bubber10 Nybegynder
03. maj 2006 - 08:19 #20
Løsningen fundet!!!

DXR3 DVD programet efterlader en Enc2 Video fil som kan findes i enhedshåndtering under hvis alle/ikke plug and play. De ligger i sys32 og under driver. De konflikter med XP når man starter op. Akja..

Tak for hjælpen!!