Avatar billede staalanden Nybegynder
27. april 2006 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formatering og installering

Hej..

Jeg har lige fået mig en ny asus bærbar (lækker maskine), men der er en del bras inde på dens harddisk, som jeg ik rigtigt ønsker at bruge til noget..

Der er en fin kode med maskinen, men der er ingen windows cd med? Hvad skal jeg gøre, for at få den formatert, og installert windows på den igen? .. :)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
27. april 2006 - 22:38 #1
Skal man forstå det sådan at du har fået windows med, men ikek nogen cd?
Du skal bruge en windows cd for at installere windows.
Lån evt en af en kammerat og brug den kode du har.

Boot op fra cden og der vil komme en guide frem som du skal følge. Vælg at slet partitionen og opret den igen, hvis du ikke vil gemme noget på disken.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 22:39 #2
Har du den ægte cd-key til den kan du henvende dig til Microsoft.dk  for at få tilsendt en ny cd.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 22:41 #3
Microsoft Kundeservice hjælper dig blandt andet med oplysninger om licenser, arrangementer og certificeringer. Kontakt Kundeservice på telefonnummer 44 89 01 00.
Avatar billede staalanden Nybegynder
27. april 2006 - 22:43 #4
Oki.. så må jeg ringe ind til dem.. men jo, der hørte ingen cdkey med, da det er en OEM version
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 22:48 #5
Du skrev da at der var en fin kode med til den?
du kan finde koden med dette program:http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede staalanden Nybegynder
27. april 2006 - 22:54 #6
hm.. så har jeg vist ik forstået hva en oem version er.

Men jo, jeg har min kode.. men har ingen cd..

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=200569

Det er denne computer jeg har købt, og så vidt jeg kan se, følger der windos xp pro med, som var installeret da jeg fik den, samt dens kode. men hvor er min cd henne?
kan det passe at jeg skal ud og købe et nyt windows, bare for at kunne komme til at formatere?
Avatar billede staalanden Nybegynder
27. april 2006 - 23:25 #7
Har fundet ud af det, men siger tak for jeres support :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 23:47 #8
Det hjalp så ikke noget af det vi skrev?