Avatar billede keldolsen Nybegynder
27. april 2006 - 20:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med automatiske opdateringer.

Hej, jeg har brug for et klogt hovede,

Jeg har geninstalleret Windows XP

Og har fået et problem med de automatiske opdateringer.

Alle automatiske opdateringer mislykkes. jeg får fejlteksten 0x80240017.

Når jeg så manuelt går på Windows Update siger den at der ingen tilgængelige opdateringer er???

Hvad kan det skyldes???
Windows er aktiveret.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
27. april 2006 - 21:01 #1
Hej Igen
Jeg tog fejl før.
Når jeg bladrer bagud i listen kanjeg se at der er installeret opdateringer.
Det ser ud som det er en enkelt opdatering der driller og det er nok den der har forsøgt mange gange og har sat røde krydser.
Det drejer sig om Windows værktøj til fjernelse af skadelig software april 2006.
Avatar billede hcma Novice
28. april 2006 - 00:13 #2
måske dette: (og kun måske)
Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:
Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:
Correct the Cryptographic Service Error Message
Avatar billede hcma Novice
28. april 2006 - 00:14 #3
Avatar billede keldolsen Nybegynder
28. april 2006 - 21:38 #4
Hej hcma.
Jeg siger mange tak for kommentar, jeg kan se du har et stort kendskab til Windows.
Jeg har udført alle kommandoer, men det er ikke lykkedes at installere opdateringen.
Jeg får dog en fejlmeddelelse når jeg skriver: regsvr32 wintrust dll ( Loadlibrary ("dll") mislykkedes - Det angivne modul blev ikke fundet ).

Det ser som sagt ud til at det kun er en opdatering som driller, den er åbenbart hentet ned til computeren, Windows update forsøger åbenbart at instalere den flere gange om dagen, men kan ikke.

Hvis jeg bare vidste hvor windows update lægger filerne inden installation, kunne jeg måske gå ind og fjerne den og derved slippe af med problemet.
Avatar billede hcma Novice
29. april 2006 - 12:25 #5
det står noget mere her:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13  (en laaaang smøre - ved ikke om det kan hjælpe, men tag et kig på det)
Avatar billede hcma Novice
29. april 2006 - 12:27 #6
og prøv at checke dine ram  (hvis der er ramfejl, kan du få samme fejl)
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
Avatar billede keldolsen Nybegynder
30. april 2006 - 21:48 #7
Hej hcma.
Du har ret, det var en laaang smøre jeg skulle igennem. Jeg kom igennem det meste uden resultat. Dine links førte mig dog videre til http://www.microsoft.com/downloads/Search.aspx?displaylang=da
Her fandt jeg den samme fil som jeg downloadede. Den lod sig fint installere. Så der må have opstået fejl på den fil som automatisk er blevet hentet.
Det ægrer mig bare at jeg ikke kan finde det bibliotek hvor Windows update lægger filerne inden de bliver installeret. I så fald kunne jeg have slettet den beskadigede fil.
Jeg synes du skal have dine points for arbejdet, så du må gerne skrive et svar
Avatar billede hcma Novice
01. maj 2006 - 11:18 #8
svar  ;o)