Avatar billede marcus456 Nybegynder
27. april 2006 - 20:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bagrundsbillede i scroolbar (CSS)

hej,

hvordan indsætter jeg et baggrundsbillede i en scroolbar

forsøgt med nedenstående URL(bar1.jpg), men det henter ikke billedet.
- det er i "SCROLLBAR-FACE-COLOR" jeg gerne vil have min baggrund

SCROLLBAR-FACE-COLOR: URL(bar1.jpg); BACKGROUND:#3E3F42 url() ; MARGIN: 0px; SCROLLBAR-HIGHLIGHT->
Avatar billede plazm Nybegynder
27. april 2006 - 20:32 #1
det kan du ikke, og SCROLLBAR-* er IE only css, så andre browsere får intet ud af det.
Avatar billede marcus456 Nybegynder
27. april 2006 - 21:56 #2
tænkte når man kan skifte farve må du vel være mugligt...ååkæ så
Avatar billede freegeg Nybegynder
27. april 2006 - 23:58 #3
du kan altid lave en flut scrollbar i flash eller java, eller vis du ikke gider til at hente tools, kan du jo se om du overlever javascript :)

det betyder dog at du skal finde en alternativ textbox, da man ikke kan direkte erstatte en "rigtig" scrollbar.

man kan jo lave lidt hokus pokus med en div box, med noget overflow... også en "javascript scrollbar" til at navigere rundt i div boxen.. desværre er jeg ikke den rigtige til at svare på hvordan man gør det... jeg kan dog fortælle det kan lade sig gøre :)