Avatar billede solbjerg Nybegynder
26. april 2006 - 06:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lite-On DVDRW vil ikke skrive på Pleomax rewritable

LITE-ON SHW 160P6S vil hverken formatere eller skrive på allerede formateret Pleomax DVD+RW(fra Samsung).

Brænderen understøtter ellers både DVD+RW og DVD-RW. Neros InCD 4 installeret. CPU er AMD XP 3000+. Ram 1GB, masser af plads til temp cache.

Får følgende meddelelse ved forsøg på formatering:

"Fejl ved brænding af disk i E:\. Bekræft venligst at disken er kompatibel med drevet og ikke ridset eller beskadiget".

Den vil heller ikke brænde, selv om jeg sletter formateringen eller ændrer bogtype setting til DVD-ROM.

(Min bærbare med et andet DVD drev vil godt både formatere, slette og brænde på Pleomax-mediet. Den har en AMD 64 CPU.)

Skal jeg prøve mig frem med et andet DVD medie, eller er der evt. noget galt med min øvrige hardware.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. april 2006 - 08:11 #1
Det lader til at dit DVD brænder ikke kan læse den cder du bruger. Der er meget almindeligt at der er nogle mærker der ikke virker til div brændere.

Prøv dig frem med andre medier eks verbatim.
http://www.burnalot.dk/shop/  DVD-RW 1 stk - Verbatim DVD-RW/4.7GB/4x/jewelcase
10 kr.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
26. april 2006 - 09:38 #2
Tak for linket - det er billige DVD'er. Jeg har såmænd allerede bestilt Verbatim (hos billigmedien.de) Jeg vil bruge dit link næste gang.

Siden jeg stillede spørgsmålet, har jeg imidlertid læst at TDK eller Ritek i hvert fald er kompatible med Lite-On, men jeg plejer nu ellers altid at købe Verbatim, når jeg brænder CD'er. Her i begyndelsen skal jeg nok ikke købe pallevis, før jeg har fundet et medie, der dur.

Smid lige et svar.
Avatar billede levithan Nybegynder
26. april 2006 - 10:14 #3
her.

de her har også billige skiver http://www.wesellcd.dk/shop/default.asp?SetLng=1  så check begge sites ud :D
Avatar billede solbjerg Nybegynder
26. april 2006 - 10:19 #4
Ja, det har de småmænd, men fragtpris på 60 kr. (i modsætning til standard på 44 kr.). Tak alligevel - der kan jo også være godetilbud, som det lige nu på http://www.billigmedien.com
Avatar billede levithan Nybegynder
26. april 2006 - 11:14 #5
det kan man godt sige men hvis medierne er meget billigere end den du skrev så har jeg oplevet at fragten ikke betyder så meget om det er 44 eller 60... 16 kr er ikke meget
Avatar billede solbjerg Nybegynder
26. april 2006 - 11:52 #6
Næh, men en gammel dame (63 år) på førtidspension sparer, hvor spares kan - specielt da jeg lader skillingerne rulle til andre tider :-) (skulle nok have købt en Plextor brænder).