Avatar billede peterfloe Nybegynder
23. april 2006 - 13:03 Der er 3 kommentarer

Dårligt router / netkort / computer??

Hej

Jeg har et problem som gør at man kan blive ret så frustreret over sit trådløse netværk. Min bærbar har et planet WL-3560 indstikskort. Min trådløse router er en planet WRT-410. Nyeste driver og firmware. Jeg oplever "sommetider" en blå skærm hvor der står en masse ting, eneste mulighed for at få denne væk er at genstarte. Hvorfor? Udover det mister netkortet og routeren forbindelsen hele tiden selvom ”link quality” og ”Signal strenght” er høj. Andre gange skaber den forbindelsen, men uden Internet da routeren ikke tildelte bærbaren en IP-adresse… Skal jeg sende lortet tilbage hvor det kom fra? Eller kan det fikses? Min lillebror har selv bærbar computer som fungerer fint trådløst på netværket…
Avatar billede oktober Nybegynder
23. april 2006 - 15:14 #1
hmm ! du skulle vel aldrig have en windows xp instalation med sp2 på vel !

har oplevet flere gange at det trådløsenet fik windows til at lave en blå skærm !

jeg løste det ved at geninstallere hele lortet på computerne ! og bruge window drivere til alt hvad der kan lade sig gøre ! incl. trådløse netværkskort !
'
Avatar billede mvang Nybegynder
24. april 2006 - 20:35 #2
Det kan også være defekt netkort eller router af hensyn til signalet, men er rimelig sikker på at det ikke kan give en blue screen of death
Avatar billede peterfloe Nybegynder
25. april 2006 - 15:34 #3
Jeg tror ikke det er en defekt router eftersom at min lillebrors trådløse virker ganske glimrende og har 2 andre kablede computere til den som også virker. Det trådløse netkort i min bærbar fungere fint med andre trådløse netværk... Bare ikke med mit eget..

Nogen som har andre knap så trælse muligheder som den med geninstall....