Avatar billede duuink Nybegynder
23. april 2006 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ridse i skærm

Hejsa

efter jeg har været til lan i weekenden har min fladskærm fået en ridse, den er nok kommet af transporten.

det jeg vil vide er om det er muligt at reparere det eller om man bare skal lære at leve med det for det er super irriterende

Hilsen Thomas
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2006 - 12:57 #1
Det kan ikke repareres. Der skal nyt panel til.
Avatar billede duuink Nybegynder
23. april 2006 - 12:59 #2
panel siger du ? er det så den plastic plade der sidder forrest der skal skiftes eller er det det hele?
Avatar billede Wezio Juniormester
23. april 2006 - 15:45 #3
Et nyt panel er groft sagt, en ny skærm... din fladskærm er jo et LCD-panel og det kan man ikke skille ad...

Hvor stor er ridsen? Jeg legede lige med tanken om, om man kunne "polerer" (FORSIGTIGT) på ridsen med noget voks fx ligesom på biler og ridsede CD`ere, men det er ikke noget jeg har prøvet, jeg ville nok prøve at forhører mig hos nogle der ved lidt mere om LCD-paneler, først!
Avatar billede duuink Nybegynder
23. april 2006 - 15:50 #4
den er ikke skide stor. 1 x 0,5 cm den ligner nemlig et S ... det er bare irriterende for den sidder midt i det hele . dvs. i midten og 2/3 dele nede... jeg legede også med tanken om at prøve at polere det væk.. men hvis det nu gør det endnu værre såeehh ;P
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2006 - 16:36 #5
Du vil ikke kunne polere det væk, da frontpladen af panelet er plastik el. lign. materiale.
Avatar billede is Nybegynder
23. april 2006 - 17:19 #6
Prøv med lidt madolie, meget lidt på en finger. Skærmen vil blive lidt fedtet der hvor du "tværer" det på, så renser du skærmen som du plejer. Ridsen er ru og olie bliver "nede" i den og gør den næsten usyneligt, Held og lykke

/Ivan
Avatar billede duuink Nybegynder
23. april 2006 - 17:36 #7
jeg gjorde som ivan sagde og det hjalp MEGET, faktisk næsten blevet helt usynligt .. så super mange tak... kan du ikke ligge et svar ivan?
Avatar billede is Nybegynder
23. april 2006 - 17:40 #8
Det var da godt, sådan en ridse er jo trist at kikke på :-/

/Ivan