Avatar billede soerenstone Nybegynder
22. april 2006 - 16:49 Der er 2 kommentarer

Vil ikke gå på nettet efter ½ times inaktivitet

Jeg bruger win xp med trådløs adgang til nettet. Alt fungerer fint sålænge jeg anvender internettet, men efter jeg ikke har været aktiv på nettet i ca en halv time, kan Explorer ikke vise nogle sider hvis jeg prøver at gå på nettet. Der fremkommer blot den sædvanlige fejlside med "Siden kan ikke vises". Til trods for at jeg ikke kan surfe på nettet kan jeg stadig bruge messenger. Efter en genstart virker alt igen. Det hjælper ikke at "reparere" netværksforbindelsen og få ny ip-adresse (er på via Stofanet)

Jeg har tidligere haft samme problem hvor jeg kunne løse det ved at ændre mit netkorts instilling for batteribesparende mode, men efter reformattering er problemet genopstået. Og denne gang hjælper samme løsning ikke. Når problemet opstår med mit trådløse internet hjælper det heller ikke noget at sætte det normal netværkskabel i. Genstart er det eneste håb.

Hvad kan der være galt og hvad gør jeg?
Avatar billede 2c Nybegynder
22. april 2006 - 16:54 #1
Jeg har haft det samme problem med stofanet med fast opkobling.
Jeg løste det ved at gå ind under allways on på stofanets mine sider:
https://www.stofa.dk/minesider/signon/alwayson.php

Her kan du så indsætte din mac addresse, og så skulle man altid være logget på. Der er en god vejledning til hvordan man gør der.

Håber det hjælper.
Avatar billede soerenstone Nybegynder
22. april 2006 - 17:14 #2
Jeg er allerede på via "Always on" så det er ikke problemet. Desværre.