Avatar billede tardis Nybegynder
20. april 2006 - 21:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

cda to mp3 converter

I have to convert some music cd's containing CDA format music to mp3 format to play on my mp3 player. Does anyone know if there is any freeware availiable? I've tried windows media player 10 - got a sucessful convertion to WMA format and tried using NERO WAV EDITOR to convert from WMA to MP3 (as it should) but an error occurs, leaving me stuck.
The CD's are not encoded, that is they can be copied to another cd without probs. Any suggestions?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. april 2006 - 21:50 #1
there´s some here, hope you can use them..?
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=cda%20to%20mp3

i Wmp, you can set to convert to mp3´s.. in options..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. april 2006 - 21:51 #2
tools/option/rip music... set the elevator, to mp3.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
21. april 2006 - 10:12 #3
It should be possible to convert ur cd's to mp3 in windows media player. Do the following steps:

Click functions (at the top).

Click settings.

Then click copy music from cd.

Then you should see a little box. It is probly set to wma. Change it to mp3.

Now try to rip.

(sorry if my english ain't very good ;D)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. april 2006 - 10:21 #4
ja, 2 gange er bedre end 1..O)
Avatar billede tardis Nybegynder
21. april 2006 - 14:03 #5
Many thanks pixar13 your information was exactly the correct answer to my problem, wmp 10 was set to wma. After a test rip I now get music copied from cda to mp3.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
23. april 2006 - 19:21 #6
Allright. Im glad that you find the issue to your problem. Do you know how to give me points? Now ill post this comment as an answer. Now down in the left corner, you should see a little box, with me and bartfreaks name. Accept both answers, if you could use our answers. If you only think i've deserved the points, you only click at my name, and press accept. Of course its the same way if you think bartfreak deserved them.

Bartfreak: var ikke klar over at din "guide" var til wmp. Men det var tilsydenladende ikke beskrevet godt nok. Skal vi alligevel dele point?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
23. april 2006 - 19:23 #7
Tardis may i ask you a question? I've just looked at your previus questions, and i see that you also can speak danish? Then why english in here? :S

Pixar13.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. april 2006 - 20:35 #8
tilsydenladende ikke ..så nej..O)
Avatar billede tardis Nybegynder
24. april 2006 - 10:43 #9
Pixar13- Ja godt sprøgsmål - Dansk eller engelsk?! Jeg kan bedere forklar problemet på engelsk og giver feedback på dansk!
Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. april 2006 - 20:52 #10
Okay, helt iorden :)

Får vi nogle point ? ;)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. april 2006 - 20:53 #11
hov - måske jeg skulle smide et svar ;)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
28. april 2006 - 22:26 #12
Flot.. Her kommer det
Avatar billede pixar13 Nybegynder
04. maj 2006 - 07:56 #13
.. Får vi vores point? :)
Avatar billede tardis Nybegynder
04. maj 2006 - 17:07 #14
Lige delt points ud..håber at jeg har gjort det korrekt
Avatar billede pixar13 Nybegynder
05. maj 2006 - 22:04 #15
Ganske korrekt. Mange tak