Avatar billede ralphwr Nybegynder
20. april 2006 - 11:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hijackthis chekkes, tak

Her en log fra en gammel 98SE maskine.
Jeg har kørt Dr.WEB den fandt to vira fem forskellige steder.
Dernæst SAS, den fandt 33 adware (cookies)

Jeg har så kun to problemer tilbage, jeg kan ikke få lov til at installere adgang til nettet via LAN, der kommer en fejlmeddelelse når jeg prøver:"Det lykkedes ikke at installere hjælpekomponenten til guiden internet-forbindelse"

Og jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand. Men her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SSDPSRV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\PROGRAMMER\TEXTBRIDGE CLASSIC 2.0\BIN\INSTANTACCESS.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAMMER\TEXTBRIDGE CLASSIC 2.0\EREG\REMIND32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\SUPERANTISPYWARE\SUPERANTISPYWARE.EXE
C:\ADWARE\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.cfc.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YT.DLL
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\PROGRAMMER\YAHOO!\COMPANION\INSTALLS\CPN\YT.DLL
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] c:\windows\TBPanel.exe /A
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mdac_runonce] C:\WINDOWS\SYSTEM\runonce.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] c:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] c:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] c:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantAccess] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\INSTAN~1.EXE /h
O4 - HKLM\..\Run: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ICSDCLT] c:\windows\rundll32.exe c:\windows\SYSTEM\icsdclt.dll,ICSClient
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATIPOLAB] ati2evxx.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\BIN\REGIST~1.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [SSDPSRV] c:\windows\SYSTEM\ssdpsrv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] c:\windows\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\PROGRAMMER\SUPERANTISPYWARE\SUPERANTISPYWARE.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Installer\{00160406-78E1-11D2-B60F-006097C998E7}\misc.exe
O4 - Startup: reminder-ScanSoft Product Registration.lnk = C:\Programmer\TextBridge Classic 2.0\Ereg\REMIND32.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MSN Messenger Service - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra button: Researcher - {9455301C-CF6B-11D3-A266-00C04F689C50} - c:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Reference 2001\EROProj.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O15 - Trusted Zone: www.portalbank.dk
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\PROGRAMMER\SUPERANTISPYWARE\SASWINLO.DLL
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 12:07 #1
der er kun lige de her 2

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 12:12 #2
vedr fejlen "Det lykkedes ikke at installere hjælpekomponenten til guiden internet-forbindelse" kan det nogle gange hjælpe at installere windows 98 oven i windows 98

det lader til du har lavet en Opsætning af et netværk med Deling af Internetforbindelse. prøv at slå det fra igen. http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Avatar billede kalp Novice
20. april 2006 - 13:28 #3
levithan >

hvad er der galt med denne?

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.opasia.dk/msie_search.html
Avatar billede kalp Novice
20. april 2006 - 13:33 #4
hvis din internetforbindelse virkede fint før du fjernede snavs så prøv at køre disse to programmer

http://cexx.org/lspfix.zip -lspfix
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart og se om det virker nu.
Gør det ikke det, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så om det virker nu.
Avatar billede ralphwr Nybegynder
20. april 2006 - 13:41 #5
Takker begge to, jeg prøver det sidste forslag nu.

Lidt uddybende, PC tilhører nabo, hun siger at den var på nettet hjemme hos hende selv, men så begyndte den at hakke og låse, og klik på start reagerede den (en imellem) først på efter 40-50 sekunder.

Men da jeg så fik den herhjem stod den til at bruge modem (hun HAR bredbånd), det ville jeg så ændre til LAN, men kunne ikke, fjernede det virus jeg kunne finde, geninstallerede win98SE, virkede ikke, slettede kommunikation og EI vha. windowsCD, og geninstallerede igen, samme effekt, men som sagt vil jeg nu prøve det som kalp foreslog.
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 13:59 #6
Avatar billede ralphwr Nybegynder
20. april 2006 - 14:01 #7
Vi slutter her med HiJack, Levithan svar og du får point.

Kalp jeg gensætter spørgsmålet vedr. opkobling, når du så får løst det, så får du også point.
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 14:02 #8
oki tak
Avatar billede kalp Novice
20. april 2006 - 14:02 #9
levithan -> tdc ejer opasia.dk
Avatar billede kalp Novice
20. april 2006 - 14:07 #10
ralphwr >>

prøv at fikse disse linjer også.

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present