Avatar billede raslortmus Nybegynder
18. april 2006 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XBOX uden harddisk

Hej experter!

Jeg har lige fået tilbudt en XBOX 360 uden harddisk... Kan jeg spille direkte fra den eller får jeg brug for en harddisk? I så fald, får jeg da brug for at flashe en ny bios på harddisken?

- Rasmus
Avatar billede spif2001 Nybegynder
18. april 2006 - 13:27 #1
du kan godt spille på den, men kun spil lavet til 360'eren. Hvis du skal spille de gample XBOX spil, skal du have en harddisk.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
18. april 2006 - 13:28 #2
Tror faktisk også at XBOX LIVE kræver en harddisk - undersøger lige...
Avatar billede spif2001 Nybegynder
18. april 2006 - 13:30 #3
http://www.xbox.com/da-DK/hardware/x/xbox360coresystem/

Næ - du kan godt gå LIVE med den....
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. april 2006 - 13:33 #4
Du vil ikke kunne hente opdateringer til spil, herunder som spid2001 nævner patches som gør det muligt at spille gamle XBOX-spil, og derudover ting som ekstra multiplayermaps osv. Du kan ikke hente demoer og filmsekvenser fra XBOX live osv. Når alt dette er sagt så kan en løs harddisk købes for noget i retningen af 800 kr. så hvis du har fået et godt tilbud, er det måske ok. De sælger jo faktisk XBOXe uden harddiske...
Avatar billede raslortmus Nybegynder
18. april 2006 - 14:08 #5
Men hvis jeg så vil sætte en harddisk i, hvilken type (SATA?) skal det så være, og skal der flashes en BIOS på?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
18. april 2006 - 14:11 #6
Har ikke undersøgt det endnu, men harddisken skal vel være MS's egen:

http://www.xbox.com/da-DK/hardware/x/xbox360harddrive/

Den sidder udenpå - så det er plug ' n ' play
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. april 2006 - 15:10 #7
Det er en alm 2.5" SATA harddisk af den type som man bruger i bærbare. Den er dog monteret i en særlig kasse så klikkes direkte på siden af XBOX'en så du skal ikke regne med selv at bruge andet end en standard harddisk. Dog er der USB'porte på maskinen så det kan lade sig gøre at sætte en ekstern USB harddisk til, hvis du gider have den til at ligge og rode. Jeg vil nok anbefale at købe en rigtig...
Avatar billede raslortmus Nybegynder
18. april 2006 - 19:32 #8
Virker det så monstro at sætte en USB-nøgle/dongle/key (aner ikke hvad det egentlig hedder... memory key måske!) i USB-porten?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. april 2006 - 08:54 #9
Hehe - har ikke forsøgt, men det virker med min Acer USB mp3 afspiller (som i princippet er et USB flash drive).

Her er et tilfældigt udvalgt flash drive fra et tilfældigt firma, hvor de snakker lidt om deres XBOX 360 kompabilitet m.h.t. USB Flash drives:

http://www.sandisk.com/Products/Default.aspx?CatID=1171