Avatar billede it-dyret Nybegynder
17. april 2006 - 14:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Awstats opdatering med mange logfiler

Jeg forsøger at sætte Awstats op, men har det problem, at IIS som standard laver 1 log-fil pr. døgn, hvorfor jeg har x antal log-filer... I config-filen kan jeg derfor ikke angive stien til én log-fil, men har måttet pipe log-filerne vha. logresolvemerge.pl:

LogFile="logresolvemerge.pl C:\LogFilesIIS\W3SVC302434230\*.log |"

Problemet er dog her, at logresolvemerge åbenbart fjerner de linier i log'en, som Awstats skal bruge til at lave sin datafil, hvorfor den fejler (den siger, at den ikke finder nogen valid lines).

Hvis jeg laver statistik på blot én af logfilerne, så er der ingen problemer.

Hvordan løser jeg mit problem?? Umiddelbart kan jeg kun finde på at specificere log-formattet i Awstats config-fil, men det virker ikke som nogen elegant løsning... Er der ikke mulighed for at få logresolvemerge til at bibeholde de linier, som Awstats skal bruge?

Eller måske bare en anden elegant løsning ;)
Avatar billede it-dyret Nybegynder
17. april 2006 - 15:18 #1
Hmm... jeg er i gang med at forsøge at configurere LogFormat manuelt i Awstats config-fil, men jeg synes ikke, at det er muligt at gøre det ud fra de keys, som står nævnt (ved punktet LogFormat).

Dermed er jeg fuldstændig strandet! Er der nogen, som har nogle gode råd??
Avatar billede it-dyret Nybegynder
17. april 2006 - 15:47 #2
Jubi! Har selv fundet ud af det... tricket er åbenbart blot at indsætte den linie med felter i LogFormat, som logresolvemerge fjerner fra de pipede logs.

Det står egentlig i manualen til Awstats, når man lige får sig hidset ned og set ordentligt efter ;)