Avatar billede detail Nybegynder
16. april 2006 - 18:43 Der er 1 kommentar

Adgang til avi filer

Jeg har oprettet i bibliotek/mappe under min Apache installation, som jeg skal have adgang til extern. Jeg har lavet et PHP script som gør at filerne i mappen bliver vist. Filnavne er lavet klikbare så jeg har mulighed for at afspille dem via nettet <A HREF="fil1.avi">klik her</A> osv

fil1.avi
fil2.avi
osv.

Og det virker fint, men højreklikker eller dobbeltklikker på en af filerne kommer følgende fejl:
You don't have permission to access /skildpadder/20060416092313-2.avi on this server.

Hvor i mit apache opsæt kan jeg give adgang til at kunne afspille filerne externt ?
Avatar billede showsource Seniormester
18. april 2006 - 10:31 #1
Du skal enten lægge dir'et i dit DocumentRoot eller lave et Alias i httpd.conf
Alias => Kik efter f.eks. "Icons" i conf