Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 14:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig hyletone

Hej Eksperter.

Jeg håber virkelig I kan hjælp mig denne gang!:

Min søsters skærm larmer helt vildt. Det mærkelige er, at hvis man bare er ude på skrivebordet, så er der ingen hyletone.
- Men går man så ind i f.eks. word eller åbner internet explorer, så begynder den.
Den går ikke væk, med mindre man lukker de åbne programmer ned på bjælken, eller slukker skærmen.

Hvad kan jeg gøre ved det (det var nemlig mig der fandt skærmen til hende)?

Med venlig hilsen
Lasse
Avatar billede pehory Nybegynder
16. april 2006 - 14:33 #1
Hvad er det for en skærm, og hvor gammel er den?
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 14:52 #2
Det er en Difusion 17" CRT. Lidt over 2 år gammel.
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 14:55 #3
- Tror modellen hedder "E700".
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 14:59 #4
Jeg har lige prøvet at slutte skærmen til min bærbare og den gør det samme.
- Når den har stået tændt i nogle min. begynder hyletonen når man åbner "noget nyt"
Avatar billede pehory Nybegynder
16. april 2006 - 15:03 #5
Først skal det lige siges at jeg ikke er den helt store hardware-specialist. Men her er hvad jeg har kunnet finde via lidt googling.
-Prøv at sætte skærmens opdaterings-frekvens lidt ned, og se om det ikke hjælper. Husk at lade skærmen afkøle (tag strømstikket ud af stikkontakten!) og vent 1 time, inden du tænder den igen, efter at du har ændret hertz.
-Det kan også skyldes at skærmen bliver meget varm (hvis den står uhensigtsmæssigt)
-Nogle mener at man på spolerne skal sprøjte lak - jeg vil dog ikke anbefale at du selv gør dette medmindre du har meget godt styr på hvad du laver :-)
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 15:08 #6
Jeg prøver den med opdaterings-frekvensen. Tak.
- I øvrigt har jeg fundet ud af at der er 3 års garanti på Difusion skærme (stod på deres hjemmeside), så hvis dit råd ikke hjælper, skulle det være muligt at få en ny :)
Avatar billede pehory Nybegynder
16. april 2006 - 15:13 #7
Da der er garanti på den synes jeg at du under alle omstændigheder skal benytte dette.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 15:14 #8
skærmen skal lakeres, denne hyletone opstår fordi en eller flere spoler står og vibrerer når de bliver varme, og lakken sørger så for at dette ikke kan ske, har lakeret 100 vis af skærme (er tidligere monitor tekniker)
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 15:19 #9
Okay, men er der nogen grund til selv at begynde at rode med det? Kan jeg ikke lige så godt sende den til reperation der hvor jeg købte den - formoder at det er gratis når der ikke er gået 3 år..
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 15:24 #10
du har 2 års reklamations ret, så er den over 2 år, vil du selv komme til at betale
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 15:29 #11
Jamen der står 3 års garanti på producentens hjemmeside?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 15:36 #12
så er den god nok, så er det bare at sende den afsted ;) du skal dog lige undersøge hvordan, da det ikke længere er forretning der står med ansvaret
Avatar billede ladze Nybegynder
16. april 2006 - 16:46 #13
Okay, tak.. Hvis du/I vil ha' point, svarer I bare..
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:49 #14
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede ladze Nybegynder
28. juli 2006 - 16:13 #15
nej, ellers tak.