Avatar billede linda_ Nybegynder
12. april 2006 - 09:44 Der er 3 kommentarer

Søger god begynder-guide til MS SQL

Hej

Jeg har købt noget software som skal indstalleres på en Win 2003 server og en MS SQL database.
Jeg har godt nok styr på opsættelsen af serveren, men har aldrig før arbejdet med MS SQL.

Jeg har derfor brug for noget læsestof omkring MS SQL. Jeg har downloaded MS SQL Server Express (gratis limited version), men kan slet ikke få det til at fungere.

Er der nogen som kan anbefale et godt sted at starte. Jeg forventer ikke at skulle være super-bruger, men vil gerne have lidt basis-kendskab til opsætning mm i MS SQL.
Bøger, hæfter eller guides på nettet er alle velkommene.

På forhånd tak
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:15 #1
http://www.udvikleren.dk/Articles.aspx?tech=12

Det var da det første link =)
Avatar billede pct Nybegynder
12. april 2006 - 10:59 #2
Den indbyggede hjælp i MSSQL (booksonline) er fremragende. Nok den bedste hjælpefil jeg har set.

Per :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2006 - 12:40 #3
prøv at søg på Amazon efter SQLServer

der er skrevet en del bøger

(og du kan læse i anmeldelserne om det er gode bøger)