Avatar billede larsbek Nybegynder
11. april 2006 - 20:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med afspilning i Windows Media Center

Hej Eksperter, jeg har en Pentium 2500 mhz med 1 gb ram og 250 gb harddisk, et hauppage 150 tvkort og Windows media center. Da jeg havde installeret det hele og nvidia's mpeg2 codecs, divx m.m. har den kørt i ca 1 uger perfekt. Så begyndte den at hakke lidt i det når jeg så optagede programmer mens jeg optog. Nu hakker den i det når jeg afspiller divx film, og stopper i 5-10 sek, eller stopper helt. Jeg har prøvet at afinstallere codecs, lave systemgendannelse fra start af, og installere andre mpeg2 codecs samt den gamle divx, men lige meget hjælper det. Jeg er lost og p.... irreteret på maskinen, nu har jeg lige ofret 6-7000 på at få et sublimt mediacenter og så virker l.... ikke ...
Men kan I hjælpe, så ville jeg være en happy dancer ;-) PS jeg har også problemer med at tv-guiden ikke har de korrekte data på programmerne, nogen andre der oplever det ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. april 2006 - 21:09 #1
Prøv at installere de her codecs istedet, de har hjulpet andre.http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Codec-Packs-Video-Codecs/KLite-Codec-Pack.shtml
Avatar billede larsbek Nybegynder
11. april 2006 - 22:52 #2
ok jeg har godt nok prøvet noget lign før, ved du om man så skal vælge full, playback only eller default eller hvilken man skal bruge ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. april 2006 - 23:10 #3
Tror jeg ville prøve full, virker det ikke kan du afinstallere det hele følgende.
Avatar billede larsbek Nybegynder
12. april 2006 - 06:49 #4
det virkede fint i starten, men efter ca. 10 min. afspilning, stoppede den helt (frøs) og jeg kunne kun vente ca. 5 min. så stoppede den filmen igen. Dvs samme problem som før. Andre forslag ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. april 2006 - 09:06 #5
Installer sidste nye driver til dit grafikkort, din maskine er den kommet med advarsler om der er for lidt virtuel hukommelse?
Avatar billede larsbek Nybegynder
12. april 2006 - 22:10 #6
jeg prøver driver, og nej den har ikke skrevet for lidt virtuel hukommelse, og når jeg kigger på processer, ctrl alt del vinduet, så bruger den 30-50 %
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. april 2006 - 22:54 #7
Hvis den bruger så meget i CPU, og du ikke har noget videre kørende, er der et eller andet galt, prøv eventuelt at oprette et nyt spørgsmål om virus og sende en hijackthislog, så skal der nok være en der vil kigge på den.
Avatar billede larsbek Nybegynder
15. april 2006 - 08:11 #8
Hej John, jeg prøvede at hente ny driver (ati Radeon 9200). Samtidigt læste jeg om mce remote, at man skulle afinstallere driver og tage den ud i min. 30 sek, da den også kunne fryse film. Jeg ved ikke om det var det ene eller det andet, men nu virker det og jeg er så glad ;-)Jeg tror nu nok det var driverne til grafik kort der gjorde udslaget. Mange tak for hjælpen, giver du et svar så du kan få point. God Påske
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. april 2006 - 09:12 #9
Tak iligemåde :)