Avatar billede tardis Nybegynder
11. april 2006 - 13:48 Der er 6 kommentarer

Skiftende C:\ driv giver BIOS tilfældige nulstilling

Mit AMD Athlon 1.7 Ghz er bygget op sådan at jeg kan skift C:\ ved at træk hard disken ud og sæt en anden ind og boot op. Fordel for mig er at jeg har 3 forkskellig C:\ drives at vælger fra, hver en til sit eget brug. Alt virker findt bortsæt fra at en gang imellem BIOS nulstiller sigselv og jeg er nødt at genindsæt dato, clock frekvence og en række andre ting. Efter disse ting er indlæsed, køre computeren som det skal.
Også, nogle gange kan maskinen ikke finde C:\, så er jeg nødt til at sluk, træk C:\ ud (ingen strøm eller data forbindelse) og sæt det ind igen, derefter køre det ok.
Hvad kan jeg gøre sådan at computeren ikke vil få disse problemer?
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 13:51 #1
bedre skuffer, rene connectors, evt fastmontere diskene, og så have en boot selector istedet for
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 14:05 #2
man kunne også tilslutte alle 3 HD og blot lægge en bootmenu på den primære HD så kan du jo selv vælge hvad der skal bootes op med uden at skifte noget fysisk (som jeg synes lyder tåbeligt medmindre du er en total sej kriminal hax0r der skal have nogle HD gemt det meste af tiden) ;p
Avatar billede tardis Nybegynder
11. april 2006 - 16:33 #3
En af hd'erne er backup af data fx drivers, instalations osv samt personlige databases. Dette er tilsluttet når jeg har brug for det som secondary og for mig, systemet køre (syns ikke det er håberløst eller tåbeligt). Før var jeg infesteret med virus som har ødelægt windows med hvad så? Jeg skifter hd og genindlæs et hd image file senere - så er windows tilbage igen!
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:36 #4
måske et skift i surfe måde ville være en god ide ? en bedre browser er også en god ide ;)
Avatar billede thov Forsker
12. april 2006 - 02:17 #5
Athlon 1,7GHz tyder på et bundkort over den første ungdom - kunne det ikke tænkes at batteriet er slidt op ? Der går åbenbart ged i BIOS ved opdatering (HD skiftes ud).
Avatar billede adema Nybegynder
12. april 2006 - 11:09 #6
som thov rigtigt siger.. kunne et billigt fix evt være at købe et nyt bios batteri. disse kan fås til næsten ingen penge. og de kan altså godt blive slidt med tiden.