Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2006 - 08:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gør Det Selv

Jeg modtog 05-04-2006 en SMS angående Cybercity gør det selv:

Vedr. (brugerid). Cybercityhar fået en etableringsdato. Din ADSL bliver etableret 11/04/2006 07:45-16:00 med Gør Det Selv løsning. Du modtager et brev herom.

Men jeg har ikke modtaget noget brev, hverken email eller fysisk. Jeg har vidst heller ikke fået min ordrebekræftelse sendt på mail, men ud fra SMS'en så skulle ordren være gået igennem. Men jeg skal vel selv ud i en Cybercity butik og hente det nødvendige hardware? Det er derfor det undrer mig, at de ikke har givet mig mail/brev. Så jeg ville lige høre andre, der også har bestilt Gør Det Selv, om de har sløset med noget og jeg selv skal tage affære eller hvordan.
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 09:00 #1
cybercity sender altid deres udstyr ud til kunderne. gør det selv løsning er at du blot skal sætte div ledninger sammen. Der kommer altid en tekniker og sørger for at der er forbindelse fra dit hjem og til centralen.

du bør ringe til CC kundeservice og spørge hvor ordrebekræftigelse samt udstyr bliver af. de har telefon nummer Kundeservice: 33 98 33 98
Kundeservice
Cybercity holder åbent mandag til fredag fra 09.00 til 17.00.
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 09:02 #2
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/

Gør Det Selv

Hvorfor blive hjemme en hel dag for at vente på en tekniker – hvis du selv hurtigt og nemt kan tilslutte dit bredbåndsudstyr?

Med Cybercitys Gør Det Selv-løsning kan du tilslutte bredbåndsudstyret selv, og undgå både teknikerbesøg og installationsgebyr. Du sparer derfor 695 kr.

Tilslutter du selv dit udstyr, får du en hurtigere levering af din ADSL-forbindelse.

Gør det selv – let og enkelt

For at du kan vælge Gør Det Selv, er der visse betingelser, som skal være opfyldt:

Du skal have en fastnettelefon

Din fastnettelefon må ikke være en ISDN-forbindelse. Er den det, kan du først bestille Gør Det Selv, når ISDN- forbindelsen er konverteret til en almindelig telefonforbindelse.

Har du allerede en ADSL-forbindelse, kan du først bestille Gør Det selv, når denne forbindelse er opsagt.

Hvad med mine telefoner?

Når du tilslutter ADSL med Gør Det Selv, er der forskel på, hvordan dine telefoner tilsluttes. Dette afhænger af, hvorvidt der før har været installeret ADSL på adressen.
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2006 - 09:20 #3
levithan: Ja i din anden kommentar står der jo at jeg ikke skal blive hjemme og vente på dem...
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 09:29 #4
ducks
ja det ved jeg godt det er det som virker så underligt. dengang jeg fik adsl skulle der en tekniker ud og installere et stk. Jeg ville ringe til kundeservice og spørger om der skal en ind på addressen og lave stik og så henvise til at der på hjemmesiden hvor der står man kan undgå teknikerbesøg. Det er jo ret relevant. sæt nu cc aligevel siger der skal nogen ind på addressen så er du bedre forberedt.
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2006 - 09:47 #5
Kan jeg evt. gå ind i en fysisk butik og snakke med dem, det plejer nogle gange at give lidt mere hvis man møder op selv. Det gjorde jeg fx da jeg skulle have StofaNet, der havde ham den elendige sælger sløset med det, så jeg fik udleveret det hele på stedet og en undskyldning :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. april 2006 - 09:49 #6
Jeg har ikke bestilt gør det selv men jeg har bestilt internet fra CC.

Det var samme problem som du har, sidste gang jeg bestilte, de åbenbart ikke så hurtige til at få udstyret ud af huset som bliver send til dig med pakkepost.

Men som levithan også skriver så ring til deres support, og fortæl du endu ikke har modtaget pakken med udstyr og så kan du jo høre om du begynder at betale fra idag når de skriver de vil etablere forbindelsen i dag. De plejer at være rimelig flinke :)

"Din ADSL bliver etableret 11/04/2006" så vidt jeg husker betyder det bare at det er den dag de åber for ADSL og du begynder at betale.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2006 - 09:53 #7
Burde han så ikke rent fysisk have net fra den dag?

At betale for noget man ikke kan bruge virker lidt "dumt" :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. april 2006 - 09:55 #8
Jeg kender ikke til nogle butikter som Cybercity har... De har adresse i København men jeg tror ikke det er en butik.
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2006 - 09:58 #9
eagleeye: Du siger det kommer med pakkeposten? For så vil jeg lige give dem 2-3 timer endnu, hvis den nu skulle være med posten, når de alligevel ingen butikker har, kan de vel ikke gøre noget hurtigere om jeg ringer nu eller om 4 timer, sålænge det er i dag og de evt. kan nå at sende det afsted i dag (hvis de har glemt det)
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 10:08 #10
CC kan jo også se hvor langt din pakker er nået i systemet så får du da ren besked
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. april 2006 - 10:12 #11
Normalt sender de:
1. Et "velkomst" brev med brugerid/navn og password som kommer kort efter man har bestilt.

2. En pakke med udstyr (kort inden de åbner for ADSL)

Så hvis du ikke har fået det velkomst brev så det med at få ringet og ja de kan hurtigt se om udstyret er sendt eller ej.
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2006 - 10:39 #12
Jeg har lige fået brev og pakke af Cybercity, så er alt vidst fint igen :)
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 10:44 #13
det var da dejligt og velkommen på cybershitty :P
Avatar billede ducks Nybegynder
11. april 2006 - 10:52 #14
Hehe tak, fastnet tlf er død lige nu, er det fordi de er igang med at sætte det op?
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 10:56 #15
det er ikke usansynligt . hvis du skal ha ip telefoni og du skrev bliver etableret 11/04/2006 07:45-16:00 så skulle den vist være konverteret nu