Avatar billede Mads Nybegynder
10. april 2006 - 10:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

5.1 sæt spiller kun i 3 højttalere

Jeg har et Creative Labs Inspire 5100 5.1 speaker sæt.
Og indtil for nogle dage siden, spillede det helt fint, men nu spiller det kun i baghøjttalerne og den ene front. Hvordan kan det være?

Altså mangler der at komme lyd ud af en fronthøjttaler?

Jeg har prøvet at bytte rundt på stikkene nede på sub'en og kom frem til, at højttaleren der ikke spiller, virker fint nok.
Så er det noget i subwooferen der er gået til? :(
Avatar billede Mads Nybegynder
10. april 2006 - 13:10 #1
Ingen der lige kan svare?
Avatar billede schluter Nybegynder
10. april 2006 - 15:03 #2
opdater driveren..?

Er den røget over på 3.1 inde i indstillingerne..?

Er der et specielt indstillings program med til dem, eller,,?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
11. april 2006 - 10:28 #3
fortæl mig lige om du har prøvet alle udgangen på de sub og sig om disse virkede. Kunne være at nogle af fortærkerne i denne var gået.
Avatar billede Mads Nybegynder
11. april 2006 - 18:01 #4
Den står til 5.1 surround inde i Windows indstillinger.

Men jeg tror det er stikket måske, for hvis jeg sætter en højttaler til dét stik, så vil den ikke spille.
Kan man gøre noget ved det?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
13. april 2006 - 10:34 #5
Vi bliver nød til at finde ud hvor fejlen ligger henne - pil den fra din computter og gklem alt om den. Jeg går ud fra at du sub har 6 indgange i form af phono stik eller tre stereo i mini jack.
Sæt en lyd kilde ind i input og og se om der kommer noget ud på out.
Left ind skal spille ud af left out o.s.v
meld tilbage når dette er gjort
Avatar billede Mads Nybegynder
13. april 2006 - 15:44 #6
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad jeg skal.

Bag i min sub er der 5 phonostik - 2 front, 2 rear og 1 center.
Derudover 3 minijack stik - grøn, sort og orange der går ind i de samme farvede porte på computeren.

Resten af stikkene bagpå et til strøm og til regulering af lydstyrken fra fjernkontrollen.

Vil du have at jeg kobler de tre minijack stik fra computeren.
Hvordan gør jeg det med at sætte noget ind i input og se om der kommer noget i out?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
13. april 2006 - 15:47 #7
Ok,  de 5 phonostik går de til højtalerne ?
Og de tre minijack stik går til putter ?
er det rigtigt
Avatar billede Mads Nybegynder
13. april 2006 - 15:55 #8
Jep, det er helt korrekt.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
13. april 2006 - 15:58 #9
Ok hiv de tre minijack ud ( der er vores input) find en lydkilde - f.eks. en cd afspiller og koble den på ind gangen og hør om der kommer noget ud af højtalerne
Avatar billede Mads Nybegynder
13. april 2006 - 16:01 #10
Jeg har en minijack ingang på mit fjernsyn, men der er kun 1. Kan jeg bruge den, og så sætte den grønne i, eller hvordan skal det gøres?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
13. april 2006 - 16:03 #11
har du ikke et minijack til to phonostik ?
Avatar billede Mads Nybegynder
13. april 2006 - 16:09 #12
Det virker nu. Aner ik hvad der var galt! Jeg prøvede at sætte det grønne stik i fjernsynet, og så spillede den manglende højttaler. Så satte jeg det tilbage i computeren, og så spillede den stadigvæk :)
Underligt!
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
13. april 2006 - 16:11 #13
lyder som om stikket ikke er godt - enten det til højtalerne til ind i forstærke trinnet (suben)
Avatar billede Mads Nybegynder
13. april 2006 - 17:56 #14
Nu må vi se, om den gør det igen på et tidspunkt. Tak for hjælpen :)