10. april 2006 - 09:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

TDC Skillefilter, kan det laves selv

Jeg har denne opstilning med TDC Bredbånd med et skillefilter osv.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70819

Efter flytning til nyt hus er der meget besværligt at få alle  de analoge telefoner (>5 stk) i huset tilsluttet EFTER skillefilteret i 'kontoret'. Derfor kan monteres et løst skillefilter ved hver analog telefon.

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=f1yiJEZ-Wt6iJAWFU65ijA9clIIsDddgohVccNpl-8htX2hQHHSZgDdkUXLBDLgq40c=?ProductUUID=wZYKamdg%2eo0AAAEIyR2C7Yqd&CatalogCategoryID=&JumpTo=BrowseStandardCa

Men Pris: 99,00 Kr. !!!
x 5 = ~500 kr - hmmm...

Sådan et skillefilter bestå ved 'bare' af nogle passive LowPass komponenter; hvorfor skal det koste så meget ?
Måske det principet med gynger og karusseler ?

Nogle der kender trixet ? Ka' det bankes sammen selv (=billigere) ? Jeg har adgang til alle former for passive komponenter/stik osv...
Avatar billede kenp Novice
10. april 2006 - 09:55 #1
Kan du ikke bare "sløjfe" det rundt ? sådan er det lavet hos mig således at alle mine stik virker..

Dvs. at på det stik som er første stik i huset der sikre jeg mig at kablerne går uhindret til det stik hvor skillefilter sidder. og der splittede jeg så kablet (og satte ekstra telefonstik på) også sendte jeg det retur på et andet kabelpar, også skiftede ejg bare kabelpar i mine telefon stik. vupti alt virker igen c",)
10. april 2006 - 10:05 #2
.... jo - sådan gjorde jeg før. Men her er alle telefonledninger skjult og hoved-dåsen er i den anden ende af huset...
Og kun ét kabelpar i hver...
Avatar billede kenp Novice
10. april 2006 - 10:08 #3
damm (jeg ved ikke hvordan man laver et skillefilter), så må du jo bare trække nye kabler ;)
10. april 2006 - 19:38 #4
Hmmm...
Foreløbig bruger vi en trådløs tilsluttet på den 'rigtige' side af skillefilteret ...

Lader lige tråden stå - hvis der skulle komme andre/bedre guldkorn...
15. april 2006 - 19:39 #6
... jeg har pt. 'opgivet' at fremstille en ordentligt skillefilter selv efter at have læst om ovenstående...
15. april 2006 - 19:40 #7
Har nu fået tiltusket mig to ægte skillefilter; monteret og virker...
15. april 2006 - 19:40 #8
Point ?
Avatar billede kenp Novice
15. april 2006 - 19:41 #9
ja til dig selv ;) (men det vidste du vel næsten jeg ville svare)
15. april 2006 - 19:49 #10
(Bare for en go' ordens skyld...)

Jeg har 100% Lør/Søndag IT-vagt (11:00 - 00:00) her i Påskedagene (Se min profil) - lidt 'små'-kedeligt... men til gengæld syv efterfølgende dage FRI...
Avatar billede kenp Novice
15. april 2006 - 21:53 #11
så kan du lige komme forbi og flække 9 rummeter brænde for mig når du har fri ;) var det ikke noget af et tilbud.........
15. april 2006 - 22:15 #12
... de nævnte dage - og andre fridage pga 'skæve' arbejdstider - er at betegne som "dobbeltfri"... er også fri for at den øvrigt famillie daffer rundt. Så ka' jeg nemlig selv prioritere... ti hi ...
Avatar billede kenp Novice
16. april 2006 - 10:03 #13
*LOL* ja du har det godt hva ;) så kan du da godt komme forbi og ordne brænde for mgi... for jeg er også på arbejdet...
16. april 2006 - 11:04 #14
Avatar billede kenp Novice
16. april 2006 - 11:13 #15
Det ligner også fast arbejde ;)
28. maj 2006 - 18:30 #16
Opfølgning:

... hmmm...nu har jeg kravlet rundt på loftet og udenfor... der ER fakisk to kabelpar de fleste (vigtigste) steder...

Alle steder er begge to par representeret - helt ude fra hoveddåsen - og kun ét par er i brug i praksis. Det andet ka' så bruges som "retur" ell. lign.
(Det skal vist lige tegnes/skrives op...)

Sååå - når jeg lige får taget mig sammen og gennemføre som beskrevet [10/04-2006 09:55:16] - så vil der bliver ro i famillien igen...
Avatar billede kenp Novice
28. maj 2006 - 19:04 #17
ja det er jo en vigtig ting :)

(siger manden som skal i gang med at trække nyt antenne kabel langs indkørslen.. dvs grave et nyt ned da der er 1 antennestik som ikke kan bruges til at se film på via min pczapper (tidl. palmbutler)