Avatar billede draco999 Nybegynder
09. april 2006 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

program til opsplitning of begrænsing af adgang.

Findes der et program som kan splitte internet og berænse det uden at røre intranettet, eller kan man gøre det på en anden måde????

Pt. har vi en server med 2 netkort i som så deler Internet ud til en swicth, derved vil vi smide en Trådløs router på som den anden bruger så skal kunne komme på internet ved, samtidig med at den bliver begrænset skal der kunne være fuld adgang til intranet.
Avatar billede jacla Nybegynder
09. april 2006 - 15:44 #1
Det skulle du kunne gøre via din firewall port 80

MVH

Jan
Avatar billede draco999 Nybegynder
09. april 2006 - 16:08 #2
Ja det ved jeg godt men internetet skal jo deles, derved person A for fx 512 og person b for 512 og det kan ikke over skrides.
Avatar billede jacla Nybegynder
09. april 2006 - 16:26 #3
Kommer and på hviken router du har, så kal du nok bruge en bridge eller lade dem køre på forskellige kanaler.

Jeg må melde pas, for ellers roder jeg mig ud i noget jeg ikke ved så meget om.

MVH

Jan C
Avatar billede draco999 Nybegynder
09. april 2006 - 16:36 #4
okay,men tak ellers, håber der er andre som evt. har et bud.
Avatar billede is Nybegynder
19. april 2006 - 22:11 #5
Uden at rode mig for meget ud det. Du skriver du bruger en server til at dele netværket med, og der fra til en swicth. Du vil nu koble en trådløsrouter på for at få noget trådløs net.Hvis jeg forstår det ret, så er det en PC (serveren)der er koblet på nettet og så med netkort nr. deler nettet med en anden PC eller en swicth.og du vil så bruge en router også. Så skal du jo bruge routeren til at koble op på nettet og fra den kan nettet deles ud. Hvis det skal begrænses tror jeg du skal bruge en managed switch,men den vil nok ikke have indflydelse på den trådløse del af routeren. Måske skal du bruge en alm. router og fra den til en managed switch og i den sætte en trådløs opkoblingspunkt.
Der må være en netværksadmistrator der kan fortælle hvordan det skal strikkes sammen.

Venlig hilsen
Ivan
Avatar billede draco999 Nybegynder
14. september 2006 - 11:54 #6
lukket