Avatar billede none01 Nybegynder
08. april 2006 - 22:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redirect et domæne til en mappe?

Hej, jeg har et meget simpel spørgsmål, som jeg alligevel ikke kan finde ud af.
Jeg vil gerne ha at hvis f.eks. nogen går ind i www.none01.dk så at den åbner i C:\Inetpub\wwwroot\none01.dk og www.none02.dk at den åbner i C:\Inetpub\wwwroot\none02.dk osv.
Altså at domænen har sin mappe i computere, er det så noget man sætter op i IIS, og hvis ja hvordan?
Avatar billede never_mind Nybegynder
08. april 2006 - 22:47 #1
ved at angive hostheader for hver domæne, og så have en mapppe til hvert domæne selfølgelig, har du XP, kan du kun hoste et domæne (såvidt jeg husker)
Avatar billede none01 Nybegynder
08. april 2006 - 22:56 #2
jeg er ikke helt med på hvordan det virker?
Avatar billede never_mind Nybegynder
08. april 2006 - 23:05 #3
i IIS manager udfold http delen, engenskaber for dit domæne, og angiv hostheader (i det her tilfælde none01.dk for domæne 1 og none02.dk for domæne 2)
Avatar billede none01 Nybegynder
08. april 2006 - 23:07 #4
tak never_mind det virker sku :)