Avatar billede hemberg Forsker
08. april 2006 - 16:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Min ISS webserver er væk på LAN

Hej allesammen,

Har lige en "lille" case som jeg gerne vil have hjælpe til. Her en lokal IIS-Webserver som virker upåklageligt lokalt. Men dan kan ikke ses på et LAN-Netværk..... Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan den kan laves synlig..

Mvh PH
Avatar billede innercitydk Nybegynder
08. april 2006 - 17:07 #1
du kan tilgå den via computerens ip adresse. F.eks 192.168.0.1:80
Du kan finde computerens ip ved at gøre følgende. Åbn start->kør, og skriv cmd. Herefter åbner en commando prompt. Her skriver du: ipconfig /all og trykker enter.

Forsikre dig at det ikke er din firewall der blokerer!
Avatar billede hemberg Forsker
08. april 2006 - 17:27 #2
Hmmm...... Tror vist mere det er noget med sikkehed at gøre. Har prøvet at lege lidt frem og tilbage. Og nu skriver den direkte at jeg ikke er autoiseret til at se siden... Kan du hjælpe her...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
08. april 2006 - 18:03 #3
har du sat sikkerheden for din IUSR
Avatar billede hemberg Forsker
08. april 2006 - 21:55 #4
Pas, fisk. Jeg ved det ikke. Jeg er ikke så stiv i det med selve severen..... Men der er nok sat et eller andet sikkerhedsniveau......
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. april 2006 - 13:33 #5
Hvilken adresse prøver du at tilgå den på fra de andre computere der er sluttet til netværket?
Avatar billede hemberg Forsker
09. april 2006 - 17:59 #6
Jeg har prøvet med både det fysiske computernavn (Som før har virket) og ip'en. Og jeg er nu også sikker på at min browser ser serveren. Men den skriver bare at jeg enten ikke har adgang eller også kan siden ikke vises.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
09. april 2006 - 19:35 #7
din startfil er formentlig index.html eller lignende -ik? prøv at højreklikke på den i stifinder og kig på sikkerheden - altså fanebladet sikkerhed - der skal dine brugere ha adgang til ihverfald at læse filen
Avatar billede hemberg Forsker
10. april 2006 - 23:25 #8
Min startside hedder default.asp. Og hvis jeg højreklikker på den overliggende mappe under webdeling så er der givet alle de tilladelser man overhovedet kan give. Så det er ikke det at hunden er begravet. Det er snarere noget i selve sikkerhedsindstillingerne i iis eller noget med windowsfirewall der kikser. Er der nogen der har flere bud.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
11. april 2006 - 07:59 #9
har du oprettet et site på den IIS hvori default.asp ligger i
Avatar billede hemberg Forsker
12. april 2006 - 17:16 #10
Jo det skulle være iorden. Kan også se hele mappen i IIS administration...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
12. april 2006 - 21:14 #11
når du så kalder din default.asp så bruger du
http://localhost/ditsite/default.asp???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
12. april 2006 - 21:18 #12
den 10/04 kl. 2325 skriver du overliggende mappe under webdeling...... du skal ind i fanebladet sikkerhed og hvis du ikke kan se fanebladet sikkerhed skal du i stifinder gå ind i funktioner/mappeindstillinger/vis og fjerne fluebenet i linien "brug enkelt fildeling", så fremkommer fanebladet sikkerhed når du klikker på egenskaber for en mappe eller en fil
Avatar billede hemberg Forsker
12. april 2006 - 21:50 #13
Jo, altså når jeg skal se siden lokalt hedder det http://COMPUTERNAVN/VIRTUELMAPPE/Default.asp og det virker perfekt.
Problemet er så hvis jeg skal se siden fra en anden compurter på et lokalnetværk. Hvor jeg jo så har prøvet med både ip-adr og computernavn.

Alle tilladelser er givet i fanen sikkerhed.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. april 2006 - 07:26 #14
hmm - og gæste konto er aktiv du køre med dynamisk ip - samme "arbejsgruppe" fil og udskriftsdeling er tilføjet i dit netværk?
Avatar billede hemberg Forsker
13. april 2006 - 09:29 #15
Ja gæstekontoen er aktiv. Og jeg kan pinge computeren både med navn og ip. Men jeg kan bare ikke se nogen webside ellet ftp (som også er sat op)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
13. april 2006 - 11:37 #16
jeg  gir op
Avatar billede innercitydk Nybegynder
15. april 2006 - 09:53 #17
Det kunne godt lyde som et firewall problem.. Prøv lige at slå alt hvad der hedder firewall fra på serveren..
Avatar billede hemberg Forsker
16. maj 2006 - 18:00 #18
Tak for velviljen alle sammen. Men det hjalp lige meget. Måtte gå den tunge gang og geninstalerer win xp pro. Og nu virker det igen. Hvad fejlen var er ikke til at sige.