Avatar billede clausberg Nybegynder
07. april 2006 - 18:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret bruger. Login til egen DB

Hey
Jeg er på udkig efter et script eller flere scripts der tilsammen kan gøre følgende.

En bruger udfylder en formular med ønskes brugernavn og password.
Efter brugeren har bekræftet dette, kan brugeren bruge brugernavn og password til at logge ind på sin personlige side, hvor brugeren kan uploade tekst, billeder osv. Brugeren skal samtidig have mulighed for at ændre i allerede uploadede tekster osv.

Tekst, billeder osv. skal ligge i samme DB selvom flere brugere opretter sig - dvs. bruger A skal kun få adgang til sine egne ting, og ikke få adgang til bruger B´s produkter.

Er der et eller flere (lange) scripts der kunne bruges til at løse dette?
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 19:55 #1
Det du snakker om der er et ganske almindeligt community? Alt der bliver lagt op, skal jo bare have den værdi, den pågældende bruger har. Som oftest brugerens ID nummer i databasen. Og så skal der være et WHERE user_id='$userinfo[loginID]' eller lign. i din SQL-sætning.

Der findes MANGE scripts til communities. Det svarer jo reelt set til at lave en gæstebog, hvor brugeren kun kan se sine egne indlæg ;)

Min svar: www.php.net! Der finder du kilden til den glæde du vil få, når du selv har kreeret systemet :)
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
07. april 2006 - 20:23 #2
Som starthjælp kan du i øvrigt både kigge under artikler, og her på forummet. Der er MANGE emner, og VIRKELIG MANGE gode eksempler! :O)
Avatar billede clausberg Nybegynder
23. april 2006 - 22:34 #3
Det prøver jeg så :-) Smid et svar
Avatar billede clausberg Nybegynder
29. april 2006 - 23:46 #4
?
Avatar billede clausberg Nybegynder
23. maj 2006 - 17:59 #5
?
Avatar billede clausberg Nybegynder
24. maj 2006 - 21:50 #6
Lukker